BLOG

Skuteczny tytuł mailingu - czyli jaki?

Skuteczny tytuł mailingu - czyli jaki?

Chcąc prowadzić skuteczne kampanie e-mail marketingowe, musimy nieustannie budować pozytywne relacje z klientami. Dlatego też tak ważna jest komunikacja w postaci regularnych newsletterów, czy cyklicznych kampanii mailingowych. Bez względu na to czy decydujemy się na mailing czy na newsletter, musimy pamiętać o dobrze dobranym tytule. To właśnie on jest  pierwszym punktem styku z odbiorcą, dlatego też powinien zainteresować, a jednocześnie musi być spójny z treścią umieszczoną na kreacji reklamowej.

Temat nie może być zbyt długi - musimy pamiętać, że jego optymalna długość to 50-60 znaków. Temat powinien mieścić się w całości w folderze odebranych wiadomości, widocznym przy nazwie nadawcy. Należy też pamiętać, że użytkownikami poczty coraz częściej są osoby, które otwierają ją głównie na urządzeniach mobilnych. Zatem dopasowanie odpowiedniej długości tematu wymaga odpowiedniej kondensacji samego komunikatu, który chcemy przekazać w jego treści. 

Jakie treści w temacie mogą zachęcić użytkownika do otwarcia wiadomości?

Po pierwsze jest to jego unikalność. Temat powinien przykuć uwagę użytkownika, co spowoduje, że wiadomość zostanie otwarta.

Po drugie - skuteczną praktyką jest wzbudzenie zainteresowania odbiorcy, poprzez umieszczanie na końcu tematu słów nawołujących do działania np., sprawdź>>, wejdź>>, dowiedz się>>

Po trzecie, to co wpływa na wskażnik otwarć wiadomosci jest stosowanie terminów, które wyznaczają czas trwania promocji. Warto więc wskazać w temacie, że użytkownik ma ograniczony czas, by skorzystać z promocji np. tylko dziś lub do końca tygodnia. Takie praktyki często są stosowane w przypadku cyklicznych, krótkoterminowych akcji promocyjnych,  jak np. Black Friday, Black Week, Cyber Monday, Walentynki czy zbliżający się Dzień Matki. 

I wreszcie wisienka na torcie - personalizacja. Będąc administratorem bazy, w której do adresów e-mail są przypisane imiona ich właścicieli możemy wykorzystać komunikat spersonalizowany dla każdego konkretnego użytkownika. Wybrane systemy wysyłkowe mogą wykorzystywać parametry, które podstawione w temacie przy wysyłce produktowej spowodują podstawienie np. imienia,  a nawet imienia automatycznie odmienionego w wołaczu, np.

Łukasz, mamy dla Ciebie specjalny kod rabatowy.

lub

Łukaszu, mamy dla Ciebie kod rabatowy, który wkrótce wygaśnie.

Stosowanie personalizacji bardzo dobrze wpływa na wskaźnik otwarć (OR) wiadomości. Dopasowanie komunikatu do konkretnego użytkownika sprawia, że odbiorca czuje się wyróżniony przez to, że z marką jest „na Ty”. Tym samym buduje się pewien rodzaj relacji, przekładającej się na zwiększenie zaangażowania odbiorcy w dalszej ścieżce konwersji.

 

Dobrze zorganizowany system komunikacji mailowej jest jednym z kluczowych elementów wsparcia sprzedaży, dlatego warto poznać jego tajniki. Jeśli chcesz przekonać się jakie tytuły w mailingu i newsletterach dają najlepsze efekty, zapraszamy do kontaktu pod adresem:  biuro@inis.pl

 

 

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Pokolenie Y w marketingu - jak komunikować się z generacją millenialsów?

Igreki są pierwszym pokoleniem, które dorastało równolegle z internetem i mediami społecznościowymi. Są uczestnikami, ale też twórcami cyfrowej rewolucji. Niezależni w poglądach i otwarci na nowe doświadczenia cenią samodzielność i autentyczność, chc...

Generacja Z w marketingu. Jak skutecznie komunikować się z pokoleniem buntowników?

Zetki to cyfrowi tubylcy, urodzeni z komórką w ręce. Doskonale poruszają się w świecie informacji i mają własne zdanie. Szukają sensownej pracy, cenią autentyczność i nie przywiązują się do marek. Przyprawiają o palpitacje serca marketerów. 

Czym jest KPI? Kluczowe przykłady wskaźników w marketingu

Tylko to, co można mierzyć, można udoskonalać - mówi praktyczna zasada biznesu. Do pomiaru wykorzystuje się powszechnie kluczowe wskaźnik efektywności. Czym jest KPI w praktyce i jakie ma zastosowanie w marketingu?

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
tw
yt
ig