BLOG

Skuteczny tytuł mailingu - czyli jaki?

Skuteczny tytuł mailingu - czyli jaki?

Chcąc prowadzić skuteczne kampanie e-mail marketingowe, musimy nieustannie budować pozytywne relacje z klientami. Dlatego też tak ważna jest komunikacja w postaci regularnych newsletterów, czy cyklicznych kampanii mailingowych. Bez względu na to czy decydujemy się na mailing czy na newsletter, musimy pamiętać o dobrze dobranym tytule. To właśnie on jest  pierwszym punktem styku z odbiorcą, dlatego też powinien zainteresować, a jednocześnie musi być spójny z treścią umieszczoną na kreacji reklamowej.

Temat nie może być zbyt długi - musimy pamiętać, że jego optymalna długość to 50-60 znaków. Temat powinien mieścić się w całości w folderze odebranych wiadomości, widocznym przy nazwie nadawcy. Należy też pamiętać, że użytkownikami poczty coraz częściej są osoby, które otwierają ją głównie na urządzeniach mobilnych. Zatem dopasowanie odpowiedniej długości tematu wymaga odpowiedniej kondensacji samego komunikatu, który chcemy przekazać w jego treści. 

Jakie treści w temacie mogą zachęcić użytkownika do otwarcia wiadomości?

Po pierwsze jest to jego unikalność. Temat powinien przykuć uwagę użytkownika, co spowoduje, że wiadomość zostanie otwarta.

Po drugie - skuteczną praktyką jest wzbudzenie zainteresowania odbiorcy, poprzez umieszczanie na końcu tematu słów nawołujących do działania np., sprawdź>>, wejdź>>, dowiedz się>>

Po trzecie, to co wpływa na wskażnik otwarć wiadomosci jest stosowanie terminów, które wyznaczają czas trwania promocji. Warto więc wskazać w temacie, że użytkownik ma ograniczony czas, by skorzystać z promocji np. tylko dziś lub do końca tygodnia. Takie praktyki często są stosowane w przypadku cyklicznych, krótkoterminowych akcji promocyjnych,  jak np. Black Friday, Black Week, Cyber Monday, Walentynki czy zbliżający się Dzień Matki. 

I wreszcie wisienka na torcie - personalizacja. Będąc administratorem bazy, w której do adresów e-mail są przypisane imiona ich właścicieli możemy wykorzystać komunikat spersonalizowany dla każdego konkretnego użytkownika. Wybrane systemy wysyłkowe mogą wykorzystywać parametry, które podstawione w temacie przy wysyłce produktowej spowodują podstawienie np. imienia,  a nawet imienia automatycznie odmienionego w wołaczu, np.

Łukasz, mamy dla Ciebie specjalny kod rabatowy.

lub

Łukaszu, mamy dla Ciebie kod rabatowy, który wkrótce wygaśnie.

Stosowanie personalizacji bardzo dobrze wpływa na wskaźnik otwarć (OR) wiadomości. Dopasowanie komunikatu do konkretnego użytkownika sprawia, że odbiorca czuje się wyróżniony przez to, że z marką jest „na Ty”. Tym samym buduje się pewien rodzaj relacji, przekładającej się na zwiększenie zaangażowania odbiorcy w dalszej ścieżce konwersji.

 

Dobrze zorganizowany system komunikacji mailowej jest jednym z kluczowych elementów wsparcia sprzedaży, dlatego warto poznać jego tajniki. Jeśli chcesz przekonać się jakie tytuły w mailingu i newsletterach dają najlepsze efekty, zapraszamy do kontaktu pod adresem:  biuro@inis.pl

 

 

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Pinterest Ads: Jak reklamy na Pintereście mogą zwiększyć Twoją sprzedaż i budować wizerunek marki

Pinterest, znany jako platforma pełna inspiracji, staje się coraz bardziej popularnym narzędziem marketingowym. Reklamy na Pinterest oferują markom nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale także możliwość budowania silnego wizerunku.

Efektywna strategia marketingowa - elementy i najlepsze praktyki

Jak stworzyć skuteczną strategię marketingową? To pytanie nurtuje wiele firm, które pragną osiągnąć sukces w dzisiejszym konkurencyjnym rynku. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jakie są najlepsze praktyki i kluczowe elementy, które należy uwzględ...

Jak wykorzystać SEO w strategii budowania rozpoznawalnej marki?

Czy wiesz, że ponad 40% dochodów światowych firm bazuje na ruchu organicznym z Google? To doskonała przesłanka przedstawiająca, jak ważne jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach (nie tylko Google, ale także Bing, Yahoo! czy też DuckDuckGo). Dzięk...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt