BLOG

Raport z IV Badania Zjawiska Spamu w Polsce Fundacji FORCE

Raport z IV Badania Zjawiska Spamu w Polsce Fundacji FORCE

Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE właśnie opublikowała Raport z IV Badania Zjawiska Spamu w Polsce. Badanie miało na celu sprawdzenie świadomości odbiorców wiadomości e-mail w zakresie spamu oraz skali jego działania. Dowiedzieliśmy się, ile spamu otrzymują codziennie nasi respondenci, a także ile czasu rzeczywiście zajmuje im ich usuwanie.

Dzięki badaniu wiemy, że dla 71% z nich spam, jaki otrzymują na swoje skrzynki pocztowe, jest naprawdę uciążliwy.

Wyniki badania, przeprowadzonego we współpracy z Agencją Badawczą BioStat, wskazują wyraźny wzrost świadomości Polaków w zakresie spamu oraz zagrożeń, jakie się z nim wiążą. Respondenci rozumieją coraz bardziej czym jest spam oraz do jakich instytucji należy zwracać się w razie chęci zgłoszenia naruszeń. Niestety wciąż korzystanie z filtrów antyspamowych przez użytkowników poczty elektronicznej nie jest powszechne.

Możemy zauważyć utrzymujący się trend znikomego korzystania z tzw. filtrów antyspamowych. Jest to dosyć niepokojąca informacja biorąc pod uwagę, że de facto takie filtry stanowią – przy prawidłowym ich ustawieniu – skuteczny mechanizm ograniczający liczbę niechcianych wiadomości, które otrzymujemy. Niestety dostawcy „darmowych” skrzynek pocztowych często nie chwalą się filtrami antyspamowymi, gdyż zależy im, żeby reklamy trafiły bezpośrednio do skrzynek odbiorczych użytkowników, niemniej takie narzędzia są powszechnie dostępne. – komentuje Przemysław Marcol, prezes Fundacji Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej.

Prawie połowa respondentów codziennie otrzymuje do 10 wiadomości spam, a nieco ponad 1/3 odpowiadających - 11 do 20 takich wiadomości. Pomimo obowiązywania RODO od 25 maja 2018 roku, aż połowa ankietowanych nie zauważyła różnicy w ilości otrzymywanego spamu! Cieszy nas fakt, że w odczuciu ponad 1/3 respondentów ich dane są znacznie bezpieczniejsze.
Poza tradycyjną formą spamu, wyróżniamy również niechciane sms-y, telefony, czy reklamy typu display i pop-up. Zdecydowanie najbardziej kłopotliwe okazały się dla respondentów te ostatnie. 56% odpowiadających uznało je za bardzo uciążliwe lub wręcz nie do zniesienia. Niechciane telefony, najbardziej uciążliwe dla ankietowanych w ubiegłym roku, obecnie znajdują się na drugim miejscu.
Aż 47% ankietowanych uznało je za bardzo męczące.

Respondenci na oczyszczanie swoich skrzynek pocztowych ze spamu, poświęcają codziennie średnio nieco ponad 3 minuty, co w ujęciu rocznym daje 19 godzin, zmarnowanych na usuwanie przez każdego z nich niechcianych wiadomości!

Głównym Partnerem Badania była Agencja Badawcza BioStat. Patronat nad badaniem objęli natomiast: SARE, Inis, Salelifter, Sprawny Marketing, JU agencja, Adepto, Rybnik.com.pl, VideoTarget, Sales Intelligence, Fundacja Rozwoju E-commerce, Izba Gospodarki Elektronicznej, Firma S.M.S. - Security and Management Systems, Tygrysy Biznesu, Fundacja Niech Się Dzieje, IT Law Solutions, Securio24.pl oraz Fundacja Kreatywnych Rozwiązań EDU KABE.

Więcej ciekawych informacji można znaleźć w raporcie, który jest do pobrania pod tym linkiem:

Serdecznie zapraszamy do lektury!

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Jak skutecznie promować sklep e-commerce?

Skokowy wzrost sprzedaży e-commerce od 2020 r. to dobra wiadomość dla rynku. Wiąże się jednak ze wzrostem liczby sklepów internetowych i większą konkurencją. O czym powinni pamiętać sprzedawcy przy promocji sklepów internetowych?

Forum IAB 2022 - podsumowanie

Zespół INIS ma za sobą 3 owocne dni spędzone w Warszawskim Multikinie Złote Tarasy, gdzie w dniach 7-9 czerwca odbywała się (już piętnasta) odsłona jednej z najbardziej inspirujących i wskazujących nadchodzące trendy konferencji marketingowych, czyli...

Kampania wizerunkowa dla klienta z branży gaming we współpracy z Digiseg

INIS we współpracy z Digiseg na zlecenie producenta z branży RTV, posiadającego także serię sprzętu gamingowego zrealizował kampanię, której celem było zwiększenie Viewability oraz podniesienie wskaźnika CTR kampanii prowadzonych w tym segmencie.

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
tw
yt
ig