BLOG

INIS w programie TCF IAB Europe

INIS w programie TCF IAB Europe

Transparency & Consent Framework (TCF 2.0)  to prestiżowy program certyfikacji dla zaufanych partnerów IAB Europe w zakresie ochrony danych osobowych. To rozwiązanie, które pozwala firmom i konsumentom uzyskać kontrolę, a także wgląd w strony internetowe, które uzyskują dostęp i przetwarzają dane osobowe konsumentów w Unii Europejskiej.

W INIS wiemy, jak ważne jest bezpieczeństwo danych naszych Klientów, dlatego też od zawsze działamy zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami prawnymi. To, że nasza firma została wpisana na globalną listę sprzedawców (Global Vendor List) TCF IAB Europe potwierdza ten fakt.

Cieszymy się, mogąc zapewnić naszych reklamodawców, że stoi za nami duża europejska organizacja, która czuwa nad tym, by reklamy naszych Klientów były wyświetlane zgodnie z obowiązującymi regulacjami. Współpraca z nami gwarantuje pełne bezpieczeństwo danych osobowych, o co dba cały sztab ludzi z branży technologicznej, a także ze świata prawniczego.

TCF 2.0 jest ulepszoną wersją utworzonego w 2018 roku TCF 1.1, którego głównym celem było ujednolicenie gromadzenia i przekazywania wyborów użytkowników oraz przejrzystości w zakresie zasobów cyfrowych. Od samego początku TCF jako narzędzie branżowe, wspiera firmy w ekosystemie reklamy cyfrowej w wypełnieniu obowiązków wynikających z dwóch podstawowych rozporządzeń, a  mianowicie z:

  • Przepisów rozporządzenia (UE) 2016/697 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych (RODO).
  • Dyrektywy 2002/58/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 lipca 2002 r. dotyczącej przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności w sektorze łączności elektronicznej (dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej).

Dzięki wprowadzeniu programu TCF IAB Europe, użytkownicy usług online są w pełni świadomi już nie tylko tego, że odwiedzane przez nich serwisy internetowe korzystają z ich danych osobowych, ale również tego, że te same dane są wykorzystywane przez tzw. strony trzecie (third parties), których zadaniem jest np. mierzenie skuteczności wyświetlanych reklam.

To właśnie wydawcy oraz inni dostawcy usług online (tzw. first parties) współpracują ze wspomnianymi już stronami trzecimi, by umożliwić im przetwarzanie danych użytkowników na bazie jednej z podstaw prawnych określonych w rozporządzeniu.

TCF to standard branżowy, opierający się na technologii API JavaScript, która umożliwia wybór stron trzecich, pozwala na przechowywanie wyborów użytkownika, a także przekazywanie informacji o już zatwierdzonych stronach, w taki sposób by uczestnicy całego ekosystemu reklam internetowych rozumieli, które strony zostały zatwierdzone przez wydawców i użytkowników.

Program TCF ewoluował w roku 2019,  dokładnie 21 sierpnia, kiedy to IAB Europe we współpracy z IAB Tech Lab ogłosiło uruchomienie wersji 2.0. Eksperci wypracowali wówczas nowe dokumenty i specyfikacje techniczne w oparciu o cenne doświadczenia zebrane z rynku i rozmowy z krajowymi organami ochrony danych. Zasady TCF 2.0 lepiej uwzględniają zatem potrzeby wydawców, a także zmieniające się wymagania prawne i oczekiwania organów regulacyjnych.

Dzięki wdrożeniu nowej wersji TCF zarówno wydawcy, jak i konsumenci zyskują dużo więcej niż dotychczas. Ci pierwsi mają większą kontrolę i elastyczność we współpracy z partnerami technologicznymi, gdyż nowa funkcjonalność pozwala im ograniczyć cele, w których dane osobowe są przetwarzane przez dostawców usług (oddzielnie wobec każdego z podmiotów). Z kolei konsumenci mogą zarządzać swoją zgodą, jak również korzystać z prawa do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

W INIS również zapewniamy naszym klientom przejrzystość w zakresie tego, w jaki sposób i przez kogo przetwarzane są ich dane osobowe. Ułatwiamy również użytkownikom wyrażanie zgody, poprzez zaakceptowanie plików cookie wszystkich partnerów znajdujących się na liście (lub oczywiście każdego z osobna). Dzięki programowi wydawcy mogą nadal bezpiecznie i w sposób transparentny prowadzić działania w zakresie reklamy online, a marki mogą docierać do swoich odbiorców zgodnie z prawem i dobrymi praktykami.

Co najważniejsze, udział INIS w Programie zapewnia jego reklamodawców i odbiorców o tym, że chroniona jest ich prywatność.

Po więcej zapraszamy na stronę IAB Europe.

 

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

E-mail retargeting wciąż zyskuje na znaczeniu.

Celem nadrzędnym w branży e-commerce jest skuteczna sprzedaż. Jak go osiągnąć? Z pozoru całkiem prosto, bo wystarczy pozyskać ruch użytkowników w witrynie, a następnie nakłonić ich do kupna. To tyle w teorii, bo praktyka potrafi być zaskakująca.

Mapa Podmiotów Internetowych IAB 2019/20 już dostępna!

Jak co roku, tuż przed Świętami Bożego Narodzenia, na stronie IAB Polska ukazała się Mapa Podmiotów Internetowych na rok 2019/20. Od kilku lat, wśród tych podmiotów znaleźć możecie zarówno INIS, jak i pozostałe spółki i projekty...

Black Friday - jak przygotować do niego swój e-commerce? Pobierz darmowy ebook z praktycznymi poradami.

Black Friday rozpala do czerwoności mediaplany i głowy marketerów w listopadzie. Klienci czekają na ten dzień z nadzieją na zakupy wymarzonych produktów w super cenach.

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
tw
yt
ig
eu