BLOG

INIS w programie TCF IAB Europe

INIS w programie TCF IAB Europe

Transparency & Consent Framework (TCF 2.2) to prestiżowy program certyfikacji dla zaufanych partnerów IAB Europe w zakresie ochrony danych osobowych. To rozwiązanie, które pozwala firmom i konsumentom uzyskać kontrolę, a także wgląd w strony internetowe, które uzyskują dostęp i przetwarzają dane osobowe konsumentów w Unii Europejskiej.

W INIS wiemy, jak ważne jest bezpieczeństwo danych naszych Klientów, dlatego też od zawsze działamy zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami prawnymi. To, że nasza firma została wpisana na globalną listę sprzedawców (Global Vendor List) TCF IAB Europe potwierdza ten fakt.
Cieszymy się, mogąc zapewnić naszych reklamodawców, że stoi za nami duża europejska organizacja, która czuwa nad tym, by reklamy naszych Klientów były wyświetlane zgodnie z obowiązującymi regulacjami. Współpraca z nami gwarantuje pełne bezpieczeństwo danych osobowych, o co dba cały sztab ludzi z branży technologicznej, a także ze świata prawniczego.

Od samego początku TCF jako narzędzie branżowe, wspiera firmy w ekosystemie reklamy cyfrowej w wypełnieniu obowiązków wynikających z dwóch podstawowych rozporządzeń, a mianowicie z:

  • Przepisów rozporządzenia (UE) 2016/697 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych (RODO).
  • Dyrektywy 2002/58/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 lipca 2002 r. dotyczącej przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności w sektorze łączności elektronicznej (dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej).

Dzięki wprowadzeniu programu TCF IAB Europe, użytkownicy usług online są w pełni świadomi już nie tylko tego, że odwiedzane przez nich serwisy internetowe korzystają z ich danych osobowych, ale również tego, że te same dane są wykorzystywane przez tzw. strony trzecie (third parties), których zadaniem jest np. mierzenie skuteczności wyświetlanych reklam. To właśnie wydawcy oraz inni dostawcy usług online (tzw. first parties) współpracują ze wspomnianymi już stronami trzecimi, by umożliwić im przetwarzanie danych użytkowników na bazie jednej z podstaw prawnych określonych w rozporządzeniu.

TCF to standard branżowy, opierający się na technologii API JavaScript, która umożliwia wybór stron trzecich, pozwala na przechowywanie wyborów użytkownika, a także przekazywanie informacji o już zatwierdzonych stronach, w taki sposób by uczestnicy całego ekosystemu reklam internetowych rozumieli, które strony zostały zatwierdzone przez wydawców i użytkowników.

Najnowsza wersja TCF 2.2 wprowadzona została 20 listopada 2023 roku i przynosi znaczące zmiany dla wydawców. Opracowano nowe dokumenty i specyfikacje techniczne, uwzględniające doświadczenia rynkowe i dyskusje z organami ochrony danych. Kluczowe różnice w stosunku do wersji 2.0/2.1 z 2019 roku dotyczą m.in. surowszych wymagań informacyjnych dla dostawców, takich jak kategorie danych i okresy ich przechowywania, oraz zmian w obszarze prawnie uzasadnionego interesu. Wprowadzenie wersji 2.2 pozwala wydawcom na większą kontrolę i elastyczność we współpracy z partnerami technologicznymi, a konsumenci zyskują większą możliwość zarządzania zgodą i prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

W INIS również zapewniamy naszym klientom przejrzystość w zakresie tego, w jaki sposób i przez kogo przetwarzane są ich dane osobowe. Ułatwiamy również użytkownikom wyrażanie zgody, poprzez zaakceptowanie plików cookie wszystkich partnerów znajdujących się na liście (lub oczywiście każdego z osobna). Dzięki programowi wydawcy mogą nadal bezpiecznie i w sposób transparentny prowadzić działania w zakresie reklamy online, a marki mogą docierać do swoich odbiorców zgodnie z prawem i dobrymi praktykami.

Co najważniejsze, udział INIS w Programie zapewnia jego reklamodawców i odbiorców o tym, że chroniona jest ich prywatność.

Po więcej zapraszamy na stronę IAB Europe.

 

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

UX w digital marketingu: Chcesz zwiększyć sprzedaż? Popraw doświadczenia klientów.

UX ma wpływ na wszystko, co twoja firma robi online, także na skuteczność twoich działań digital marketing. Od doboru właściwej grupy docelowej, aż po nawigację na twojej stronie lub landing page – pozytywne doświadczenia klientów są podstawą lead ge...

Lejek sprzedażowy w e-commerce. Efektywna komunikacja na każdym jego etapie.

Lejek sprzedażowy w e-commerce to złożony proces, wymagający dokładnego zrozumienia i zarządzania na każdym etapie, by skutecznie przekształcać zainteresowanie w rzeczywiste transakcje. Efektywna komunikacja odgrywa tutaj decydującą rolę, pozwalając ...

Consent Mode v2. Jak właściwie i szybko go wdrożyć?

Czy wiesz, że konsekwencje wprowadzenia RODO dotyczą również Twojej strony internetowej? Implemetacja protokołu Consent Mode v2 może pomóc Ci w zapewnieniu zgodności z przepisami oraz optymalizacji konwersji na Twojej witrynie. W tym artykule dowiesz...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt