BLOG

 Dobrze uszyte kampanie mailingowe

Dobrze uszyte kampanie mailingowe

Dla Online Marketing Polska, przeprowadziliśmy analizę kampanii reklamowych ostatnich miesięcy, aby wybrać naszym zdaniem najciekawszą piątkę. Kampanie branży finansowej, firmy deweloperskiej, jednego ze znanych przewoźników, popularnej marki odzieży dziecięcej i producenta francuskich kosmetyków wyróżniające się wysoką konwersją, doborem grupy docelowej i szybkim zwrotem z inwestycji to najciekawsze kampanie mailingowe ostatnich miesięcy. 

Założone cele, tematyka, grupy docelowe były różne, dlatego postanowiliśmy zestawienie 5 najciekawszych kampanii podzielić na kategorie, wśród których wyróżniliśmy te, naszym zdaniem, najciekawsze pod względem założonych celów.

Najlepsza konwersja w kampanii leadowej – PolskiBus.com

Głównym założeniem kampanii „Szybko, tanio, komfortowo podróżuj z PolskiBus.com” było dotarcie do osób zainteresowanych podróżami, w przedziale wiekowym 20-40 lat, mieszkających w miastach, gdzie znajdują się przystanki przewoźnika. Celem kampanii było pozyskanie leadów kontaktowych klientów zainteresowanych ofertą PolskiBus.com. Przy tak założonych celach z baz mailingowych wyselekcjonowano grupę 1 000 000 adresów e-mail, do których została wysłana kampania mailingowa. Aż 51 428 osób otwarła e-mail z ofertą, z czego 12 006 kliknęło w kreację i tym samym uzyskano bardzo dobry wskaźnik CTR (Click Through Rate) na poziomie przekraczającym 23%. Imponującym wynikiem, który przekroczył wszelkie oczekiwania była liczba wygenerowanych leadów – 5 407 kontaktów i tym samym osiągnięcie współczynnika LR (Lead Rate) na poziomie  aż 45%.

 

 Inis_polskibus

 

Największa konwersja w kampanii retargetingowej – Profi Credit

Wyróżnienie w kategorii najlepszej kampanii retargetingowej przypada firmie Profi Credit, która jest jedną z największych firm pożyczkowych w Polsce. Kampania dotycząca pożyczki bez zbędnych formalności do 25 000 zł przyniosła wymierne korzyści w postaci generowania nowych leadów kontaktowych dla call center klienta przy wykorzystaniu e-mail retargetingu. Grupą docelową kampanii były osoby, które odwiedziły landing page klienta, ale nie wypełniły formularza kontaktowego. Co ważne – odwiedzający nie pozostawił swojego adresu e-mail. Wyselekcjonowano grupę docelową 10 090, do której w ciągu dwóch tygodni trwania kampanii wysłano e-maila przypominającego ofertę. Wiadomość otwarło blisko 2 800 osób, co dało bardzo dobry wyniki OR (open rate) na poziomie 27,45%, z czego prawie połowa kliknęła w ofertę (CTR- 12,19%) przechodząc tym samym na landing page z możliwością pozostawienia danych. Akcja ta pozwoliła wygenerować 138 leadów kontaktowych, uzyskując tym samym LR w wysokości 11,2%.

 

 Inis_proficredit

 

Bardzo dobry dobór grupy docelowej – Green House Development

Celem firmy deweloperskiej było dotarcie do osób mających zamiar kupić mieszkanie w Warszawie, poprzez dobór najbardziej zainteresowanych i zachęcenie do interakcji w krótkim okresie - odwiedzenie nieruchomości podczas dni otwartych. Tak określone założenia były możliwe do zrealizowania dzięki targetowaniu behawioralnemu. Grupę docelową identyfikowano na podstawie zachowań w internecie w obszarze tematyki związanej z nieruchomościami. Tym samym spośród kilkunastu baz mailingowych wyselekcjonowano grupę 34 150 adresów, do których została zrealizowana wysyłka z zaproszeniem na dni otwarte w dniach od poniedziałku do piątku. Wyniki kampanii były lepsze o ponad 300% w stosunku do tradycyjnego doboru grupy docelowej. Spośród 34 150 wysłanych e-maili prawie 9,5 tysiąca osób otwarło je, a prawie 1 200 osób kliknęło w zaproszenie. OR na poziomie 27,8% pokazuje bardzo dobry dobór grupy docelowej. Klikalność na poziomie 3,4% CTR również została osiągnięta grubo powyżej standardów.

 

 Inis_GHD

 

Szybki zwrot z inwestycji – L`Occitane

Strategia kampanii zakładała dotarcie do jak największego grona potencjalnych klientów marki L’Occitane i zachęcenia ich do zapisania się do  Prowansalskiego Klubu Piękna. Znakiem rozpoznawczym marki L’Occitane na całym świecie jest charakterystyczny żółto-niebieski balon. Strategia zakładała wykorzystanie tego motywu we wszystkich kanałach komunikacji i wszystkich kreacjach reklamowych. W ramach działań w e-mailingowej sieci reklamowej przygotowano kampanię „Balonem do Prowansji” do baz zewnętrznych. Motorem działania, elementem zachęcającym potencjalnych klientów stał się konkurs, w którym można było wygrać m.in. dwuosobową wycieczkę do Prowansji. Baza nowych klientów L’Occitane po kilkuetapowej walidacji zwiększyła się o ponad 17% w ciągu zaledwie pięciu dni trwania kampanii e-mailingowej. Open Rate wszystkich wysyłek do baz zewnętrznych osiągnął poziom 4,22%; Click Through Rate – najlepiej obrazujący dobór baz e-mailingowych – wyniósł 16,39%; Lead Rate, będący odzwierciedleniem skuteczności przygotowanego Landing Page’a, ukształtował się na poziomie 23,5% i co najważniejsze zwrot z inwestycji został osiągnięty już po pierwszej wysyłce do pozyskanej bazy.

 

 Inis_loocitane

 

Niesztampowa kreacja kampanii sprzedażowej – 5.10.15

I na koniec… Według nas laur zwycięzcy dla niebanalnej kreacji kampanii mailingowej przypada marce 5.10.15, która realizuje jednocześnie skuteczne kampanie online i offline’owe, dzięki jednolitemu przekazowi. W kampaniach mailingowych marka odzieży dziecięcej idzie o krok dalej i dodatkowo wykorzystuje motywy graficzne kojarzące się z bajkami czy komiksami. Zabieg taki wywołuje pozytywne skojarzenia nie tylko wśród rodziców, ale także dzieci. Dodatkowo bardzo istotnym elementem kreacji są hasła przemawiające do zapracowanych rodziców, takie jak: “Nie stój w kolejkach! Zamawiaj do domu!” czy wręcz mówiące o najdogodniejszym terminie na zakupy, czyli “Przez cały weekend”. Daje to rodzicom dodatkowo możliwość na dokonywanie zakupów w czasie wolnym od pracy i obowiązków. Nie bez znaczenia jest także przyznawanie rabatów na odzież dziecięcą i to jeszcze w dwóch wariantach do wyboru, a także darmowa dostawa do domu. Kreacje te posiadają wszystkie elementy skutecznej kampanii mailingowej, a  sprzedaż z takich i podobnych akcji liczona w kliku tysiącach orderów w skali miesiąca jest czymś normalnym.

 

 Inis_51015_4  INIS_ilustracja2

 

Judyta Mojżesz-Zimonczyk, PR & Marketing Manager INIS sp. z o.o., Emailingowa Sieć Reklamowa, o-m.pl,

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt