BLOG

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie tylko ze względu na Halloween. Marketingowa machina po wakacyjnym rozleniwieniu rozpędza się na dobre, bo przed nami mityczny czwarty kwartał i gorący okres, na który większość z nas czeka od dawna. Ale zanim z każdej strony “atakować” nas zaczną okazje na Black Friday, a z głośników usłyszymy pierwsze Last Christmas, idźmy po kolei… czas na październik.

 

Kilka dat do zapisania w kalendarzu:
  • Różowy Październik - miesiąc świadomości raka piersi

To inicjatywa o międzynarodowym zasięgu, której misją jest kampania informacyjna na temat raka piersi, która ma na celu zwiększenie świadomości na temat tej choroby i jej wczesnego wykrywania. W październiku wiele organizacji i instytucji angażuje się w różnego rodzaju działania, takie jak wydarzenia charytatywne czy edukacyjne seminaria. W kontekście marketingu, wiele firm również zagłębia się w tę tematykę. Przy czym trzeba pamiętać, że z uwagi na rangę tematu firmy muszą działać tu z pełną transparentnością i autentycznością, aby nie wywołać efektu przeciwnego do zamierzonego. Zdrowie jest najwyższą ludzką wartością, dlatego tu nie ma miejsca na przypadkowe spoty. 

Jedna z największych brytyjskich organizacji charytatywnych Breast Cancer Now w 2017 roku zaprezentowała spot reklamowy, w którym przedstawia swoją misję, starając się przekonać społeczeństwo, że dzięki odpowiedniej diagnozie do roku 2050 każda chora osoba miała szansę na przeżycie. Kampania wzrusza, bo pokazuje dziewczynkę, której misją jest pokazanie własnej mamie drogi do zwycięstwa nad chorobą. My chylimy czoła i całym sercem dołączamy się do tego typu akcji. 

https://www.youtube.com/watch?v=mLiuKSJ09To

 

  • 14 października - Dzień Nauczyciela

Google - World Teachers' Day: A Moment in Search

Dzień Nauczyciela to kolejna data, którą marketerzy powinni bez dwóch zdań wpisać w swój kalendarz. Ta okazja to przede wszystkim podziękowanie nauczycielom i docenienie ich, dlatego zwykle kampanie poruszające ten temat mają dokładnie taki wydźwięk. My chcemy podzielić się z Wami spotem od Googla, który wyjątkowo nam się spodobał — bo inspiruje i pokazuje, jacy są nasi, i jacy mogą być nauczyciele. 

https://www.youtube.com/watch?v=9XVUQZHKFbU

 

  • 31 października - Halloween

Burger King - Scary Clown Night

Październik w dużej mierze zdominowany jest przez uwielbiane przez większość z nas Halloween. I choć długo uczyliśmy się tego “święta” to z każdym rokiem zyskuje na popularności. Agencje reklamowe zwykle o tej porze roku pracują w pocie czoła, by stworzyć coś strasznie kreatywnego, coś, co poruszy widza i zostanie z nim na dłużej. Tymczasem my stawiamy na reklamę od Burger King. 

Czy jest coś bardziej przerażającego niż spotkanie na swojej drodze w halloweenową noc klauna? A nawet całej ich zgrai? Klimat grozy utrzymany od pierwszej sekundy, zobaczcie sami, bo spot trzyma w napięciu do samego końca. Jest to przy okazji szpilka wbita największemu fast foodowemu konkurentowi - kojarzonemu z dwoma złotymi łukami - nie pierwsza zresztą w tej “wojnie”.

https://www.youtube.com/watch?v=TR6XhtdU6TA

 

Branżowe eventy
  • I love marketing & technology - w dniach 23-27 października odbędzie się jesienna edycja wydarzenia, która potrwa aż pięć dni, a na każdy z nich zaplanowana jest różna ścieżka tematyczna: ads&analytics, social media, marketing, a także dwie zupełnie świeże kategorie: marketing International i AI. I love marketing & technology to doskonała okazja do zaznajomienia się z najnowszymi trendami, narzędziami i innowacjami w dziedzinie marketingu. Jako INIS będziemy tam od 23 do 25 maja:) Szukajcie naszego stoiska!

 

Akcje specjalne
  • W INIS jesień będzie złota i to w dwóch tego słowa znaczeniach. Będzie na bogato, a to za sprawą naszej akcji promocyjnej skierowanej dla Wydawców sieci afiliacyjnej INIS. Wystarczy dołączyć do naszej inicjatywy i wygenerować w październiku i listopadzie określoną liczbę akcji w wybranych programach. Im będzie ich więcej, tym większy bonus do zdobycia! Gra jest warta świeczki, tym bardziej że przed nami prawdziwe e-commercowe żniwa:  Black Friday, Cyber Monday, Black Week, wspomniane już Halloween, a nawet...pierwsze świąteczne zakupy! Warto dołączyć już dziś. Po szczegóły klikajcie w poniższy banner.

 

Jaka będzie ta jesień? Będzie złota, kolorowa i prawdziwie inspirująca. Nie zapominaj, że skuteczne wykorzystanie okazji marketingowych wymaga dobrze przemyślanej strategii, indywidualnego podejścia do klienta i komunikacji zorientowanej na potrzeby Twojej grupy docelowej. Wykazuj inwencję i przykuwaj uwagę swoich klientów interesującymi i angażującymi inicjatywami! Pamiętaj też, że jesień to zwykle czas kiedy Twoi potencjalni odbiorcy więcej czasu spędzają w domu i tym samym w internecie. Warto to wykorzystać!

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Wrzesień w marketingu: czas jesiennych kampanii i nie tylko

Kalendarzowo wciąż mamy jeszcze lato, nie mniej wyraźnie można już poczuć jesienny klimat. Wrzesień to czas powrotów: do szkoły, do biur, do normalności. Po intensywnych wakacyjnych szaleństwach nadchodzi czas obowiązków i codziennej rutyny. Jednak j...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt