BLOG

Sieci afiliacyjne - raport Interaktywnie.com

Sieci afiliacyjne - raport Interaktywnie.com

Wydawcom brakuje wiedzy i zaangażowania, by w pełni skorzystać na współpracy z sieciami afiliacyjnymi. A bez tego - ich zyski są niewielkie. Z najnowszego raportu Interaktywnie.com dowiecie się, jak działają sieci, a eksperci radzą, co robić, by zarobić jak najwięcej. Bo, że można - specjaliści nie mają wątpliwości.

Przedstawiciele największych sieci afiliacyjnych w Polsce nie pozostawiają złudzeń. Wiedza i zaangażowanie właścicieli serwisów internetowych i blogerów oceniana jest na trzy, trzy z plusem, ale wielu ekspertów nie wahało się przyznać im dwóję. Przede wszystkim za brak zaangażowania, zły dobór programów partnerskich do tematyki witryny oraz za brak wiedzy i chęci, aby ją zdobyć i efektywnie wykorzystać. Pocieszające, że i tak jest lepiej niż było parę lat temu.

Specjaliści przepytani przez Interaktywnie.com zdradzają, co można robić, by współpraca była jak najbardziej efektywna. A przede wszystkim podkreślają, że rola sieci polega także na wsparciu merytorycznym w optymalizacji. Niestety, wciąż większość wydawców niechętnie z niego korzysta, oczekując, że zysk wygeneruje się sam.

Tak się jednak nie dzieje, choć - co podkreślają przedstawiciele sieci - potencjał rynku jest ogromny i przez najbliższe lata będzie rósł. Dokładne oszacowanie jego wielkości jest bardzo trudne, gdyż brakuje obiektywnych danych. Eksperci - opierając się na własnych szacunkach - mówią jednak o 160 czy nawet 230 milionach złotych.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że wydatki na reklamę efektywnościową stają się, obok standardowych kanałów reklamowych, jednym z podstawowych elementów każdego mediaplanu. - Z chwilą, gdy mówiąc o performance marketingu nie myślimy tylko o formatach typu display emitowanych na słabej jakości witrynach, a raczej o szerokim spektrum formatów i kanałów komunikacji, medium to staje się narzędziem pracy każdego marketera. Rok do roku obserwujemy powstawanie nowych sieci afiliacyjnych z różnym skutkiem. Część z nich próbuje konkurować z istniejącymi już podmiotami nowym podejściem do afiliacji, nową ofertą dla reklamodawcy czy affiliantów. Trend ten będzie się utrzymywał, ponieważ na rynku nadal jest miejsce dla mniejszych, bardziej specjalistycznych sieci afiliacyjnych - uważa Roman Grygierek z INIS.

Jeśli więc właściciel serwisu zdecyduje o nawiązaniu współpracy, to jak ma wybrać odpowiedniego partnera? W raporcie Interaktywnie.com znajdziecie odpowiedź na to pytanie. Dodatkowo znajdziecie także przegląd sieci afiliacyjnych i programów i stawki jakie oferują.

Raport można pobrać TUTAJ

Źródło: raport Sieci afiliacyjne, Interaktywnie.com

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt