BLOG

Rynek afiliacyjny w Polsce – czego możemy się spodziewać?

Rynek afiliacyjny w Polsce – czego możemy się spodziewać?

Do najnowszego raportu Interaktywnie.com, komentarza na temat sieci afiliacyjnych udzielił Roman Grygierek, managing director INIS, który zakłada, że ta gałąź biznesu internetowego wygeneruje do końca 2015 roku 230 mln zł, a tym samym udział nakładów na marketing afiliacyjny w całościowych wydatkach na reklamę internetową w Polsce, wyniesie ok. 14 proc.

Wydatki na reklamę efektywnościową stają się, obok standardowych kanałów reklamowych jednym z podstawowych elementów każdego mediaplanu. Z chwilą, gdy mówiąc performance marketing nie myślimy tylko o formatach typu display emitowanych na słabej jakości witrynach, a raczej mamy na myśli szerokie spektrum formatów i kanałów komunikacji, medium to staje się narzędziem pracy każdego marketera.

Rok do roku obserwujemy powstawanie nowych sieci afiliacyjnych z różnym skutkiem. Część z nich próbuje konkurować z istniejącymi już podmiotami nowym podejściem do afiliacji, nową ofertą dla reklamodawcy czy affiliantów. Trend ten będzie się utrzymywał, ponieważ na rynku nadal jest miejsce dla mniejszych, bardziej specjalistycznych sieci afiliacyjnych.

Tendencję wzrostową obserwujemy także wśród uczestników programów afiliacyjnych. W chwili obecnej, każdy z nas polecając swoim znajomym jakieś produkty staje się defacto krypto affiliantem. Zależność tą oraz fakt, że działania takie mogą stać się dodatkowym źródłem dochodu odkryło już sporo internautów, którzy z dnia na dzień zasilają szeregi uczestników programów partnerskich.

Nowe programy afiliacyjne, nowe trendy…

Nowe programy partnerskie pojawiają się praktycznie codziennie. Nie są to tak spektakularne przedsięwzięcia jak kilka lat temu, gdy największe polskie marki wchodziły w rynek afiliacyjny i liczba transakcji przekraczała kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Mamy raczej  do czynienia z bardzo dużą liczbą średnich i mniejszych podmiotów ze sfery ecommerce, które w programach partnerskich bardzo mocno upatrują wsparcie w swoim biznesie.

Branża afiliacyjna wręcz kreuje nowe trendy, szczególnie w kwestii wymyślania nowych kanałów dotarcia do ostatecznego klienta. To performance marketing, a w zasadzie oddolne inicjatywy samych affiliantów wymusiły powstanie takich rozwiązań jak porównywarki produktów, reklamę efektywnościową w blogosferze czy serwisy z kuponami i kodami rabatowymi. To właśnie pomysłowość osób, które generują ruch i zarabiają na nim, będą najważniejszym źródłem powstania nowych trendów w afiliacji.

 

Chcesz zarabiać na swojej stronie internetowej? Mamy coś dla Ciebie! - INIS AFILIACJA

 

INIS_sieci_afiliacyjne_reklama

 

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt