BLOG

Responsive Email Design by INIS… i docierasz wszędzie!

Responsive Email Design by INIS… i docierasz wszędzie!

Obsługa wszystkich rodzajów ekranów, nie tylko urządzeń mobilnych. Oszczędność czasu i pieniędzy - jeden e-mail, wiele możliwości. Konwersja wyższa nawet o 40 proc. Czym jest responsive email design i dlaczego warto z niego korzystać?

Responsywne projektowanie e-maili to sposób projektowania umożliwiający dostosowywanie wiadomości do potrzeb wszystkich typów urządzeń, włączając w to urządzenia mobilne. Rozwiązanie to pozwala na tworzenie jednej wiadomości i wysłanie na różnego typu urządzenia bez obaw o jej nieprawidłowe wyświetlanie.

W naszej sieci reklamowej obserwujemy ruch z kanału mobilnego na poziomie już przekraczającym 12%, a w kampaniach reklamowych, gdzie grupą odbiorczą są osoby poniżej 30 roku życia te wielkości zbliżają się nawet do 18%. Doświadczenie podpowiada, że nie można ignorować tego trendu i należy dostosowywać komunikację do preferencji odbiorców. W dobie responsywnych treści, gdzie kształt i układ witryny internetowej dostosowuje się do urządzenia, na którym jest wyświetlany, email przygotowany w sposób responsywny jest panaceum na pojawiające się problemy marketera.

Liczby mówią same za siebie. W 2014 roku w USA ruch mobilny na stronach firmowych wzrósł o 112 proc. (Raport Mobile Commerce Trend). Ponadto, osiem na dziesięć użytkowników smarfonów wykorzystuje je do sprawdzania poczty e-mail (Google – The Mobile Movement), a w Polsce mamy ponad 16 milionów użytkowników kanału mobilnego (IAB AdEx 2014).

O czym nie można zapomnieć tworząc responsywne mailingi?

  1. Jednokolumnowy układ kreacji. Mniej znaczy więcej i ta zasada odnosi się prawie do wszystkiego. Siła jest w prostocie, dlatego tworzenie wiadomości
    w układzie jednej kolumny najlepiej sprawdza się przy odczytywaniu wiadomości na urządzeniach mobilnych.
  2. Wyraźne zaznaczenie CTA. Wysyłając mailing, chcemy odnieść zamierzony efekt, aby go uzyskać potrzebny jest call to action, czyli przycisk wzywający do działania. Może on przekierowywać do specjalnie utworzonego do tego celu landing page. C2A musi posiadać odpowiedni rozmiar, a za optymalny uważa się 44 x 44 px. Dodatkowo dobrze byłoby, aby wokół siebie przycisk C2A miał przestrzeń, wówczas nie będzie problemu z jego kliknięciem.
  3. Hierarchia, to co najważniejsze na samej górze. Planując kreacje responsywne, przygotuj treść w taki sposób, aby najważniejsze elementy znalazły się na samej górze. Pionowy układ treść ułatwi odbiorcy jej przeglądanie.
  4. Dostosowane grafiki. Jeżeli w kreacji wykorzystujesz grafiki, upewnij się, że ma ona odpowiedni rozmiar. Niedostosowana będzie wyświetlać się na całej szerokości, zmuszając użytkownika do zmniejszania lub przewijania ekranu.
  5. Większa czcionka. Dobranie odpowiednich wielkości czcionek, jest nie mniej istotne niż wszystkie pozostałe warunki kreacji responsywnej. Nie powinny być one mniejsze niż 14px w przypadku czcionki głównej i 22 px dla nagłówków. Tekst będzie czytelny dla odbiorcy i nie będzie musiał powiększać on ekranu.

Chcecie wiedzieć więcej? Zapraszamy na landing page Responsive Email Design by INIS

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt