Czy wiecie, że aż 3 na 4 Polaków dostaje codziennie do 20 maili promocyjnych, ale co drugi Polak dokonuje na ich podstawie zakupu. Aż 32% użytkowników poczty nigdy jednak nie otwiera wiadomości z folderu SPAM. I jak tu się połapać? Za dużo zmiennych? Odpowiedzi na te pytania i wiele cennej wiedzy, jak skutecznie prowadzić kampanie mailingowe w obecnych czasach, znajdziecie w treści raportu. E-mail marketing nadal pozostaje bowiem w 2019 roku jednym z najważniejszych narzędzi służących marketerom do prowadzenia skutecznych kampanii, a dla sektora e-commerce jest jednym z najważniejszych kanałów generujących sprzedaż.
Komentarza w Raporcie udzielił m.in. Jacek Konsek, performance & e-mail marketing director w INIS. Jacek wypowiedział się na temat średnich statystyk skuteczności mailingów w Polsce, oraz globalnie, wskazując przy tym elementy, które dla tej skuteczności są kluczowe.
Jakie elementy kreacji mailingowej zwiększają szansę na jej skuteczność?
Kampania e-mailingowa będzie skuteczna i przyniesie spodziewane efekty tylko wtedy, gdy każdy z jej elementów będzie odpowiednio zaplanowany. Punktem wyjścia jest właściwy temat, bo on decyduje, czy użytkownik otworzy e-maila czy nie. Ten powinien być krótki, zwięzły, acz zachęcający do otwarcia i zapoznania się z treścią. Starajmy się tak skonstruować tytuł, abyśmy my sami mieli ochotę na kliknięcie. Co ważne, musi być on zgodny z contentem wiadomości - nie możemy wprowadzać użytkownika w błąd i informować o czymś, czego nie ma wewnątrz e-maila. Sama kreacja to wciąż najważniejszy element kampanii.
Wyważona ilość tekstu i grafik, a także przycisk wzywający do działania (call to action) to wciąż must have każdej kampanii e-mailingowej. Jeśli pozwolą nam na to możliwości techniczne, to warto spróbować choćby kreacji z zegarem (odliczanie czasu do końca promocji) czy animowanego gifa. Nie zapominajmy, że po przejściu z e-maila na lading page, bądź do konkretnego produktu, przekaz musi być tożsamy z tym, co użytkownik zobaczył w temacie i kreacji.
Jeżeli zaciekawił go rabat, to nie może on zniknąć po wejściu do e-sklepu, a jeżeli chciał skorzystać z ubezpieczenia motoryzacyjnego, to niewłaściwe będzie przekierowanie go do ubezpieczeń na życie. Wszystkie te elementy bezpośrednio wpływają na współczynnik kliknięć i sukces kampanii.
Oprócz informacji o kampaniach e-mailingowych, raport zawiera również wiele cennych porad i eksperckich komentarzy dotyczących Marketing Automation, które z e-mailingiem ściśle jest związane. O wzroście roli narzędzi do marketing automation w codziennej pracy marketerów i trendach związanych z jego wykorzystaniem opowiada m.in. prezes zarządu Grupy Kapitałowej SARE SA, Dariusz Piekarski.
Zachęcamy zatem do pobrania swojej kopii darmowego egzemplarza raportu, który możecie pobrać z tego źródła.
które moga Cię zainteresować
Czy wiesz, że konsekwencje wprowadzenia RODO dotyczą również Twojej strony internetowej? Implemetacja protokołu Consent Mode v2 może pomóc Ci w zapewnieniu zgodności z przepisami oraz optymalizacji konwersji na Twojej witrynie. W tym artykule dowiesz...
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak niektóre treści w sieci stają się viralowe? Jakie są tajemnice, które sprawiają, że jakaś kampania osiąga sukces i rozprzestrzenia się jak wirus? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania i dowiedzieć się, j...
Marketing influencerów stał się istotnym elementem współczesnej promocji produktów w świecie cyfrowym, oferując efektywne metody docierania do odbiorców. Wraz z rosnącym wpływem mediów społecznościowych, znani i cenieni influencerzy stają się kluczow...
Przeczytaj, co mówią o nas inni