BLOG

Poczta elektroniczna najpopularniejszą formą komunikacji w sieci (infografika)

Poczta elektroniczna najpopularniejszą formą komunikacji w sieci (infografika)

Poczta elektroniczna jest najczęściej wybieraną formą komunikacji w sieci. 97% polskich internautów deklaruje korzystanie z poczty, 70% spośród nich robi to przynajmniej raz dziennie. Już 75% internautów korzystających z Internetu w telefonie sprawdza za jego pośrednictwem e-maile, rośnie również liczba osób wskazujących na korzystanie z poczty przez tablet. Obecnie to 17% internautów i jest to niemal dwa razy tyle, co przed rokiem.

E-mail podstawą komunikacji

Poczta elektroniczna jest niezmiennie najchętniej wybieranym narzędziem do komunikacji w sieci. Aż 97% ankietowanych deklaruje korzystanie z e-maila. Drugie miejsce na podium zajęły, po raz kolejny, serwisy społecznościowe (84%), a trzecie – komunikatory (74%).

Poczta elektroniczna w urządzeniach mobilnych

Polacy coraz chętniej korzystają z poczty w komórkach. 75% ankietowanych sprawdza pocztę elektroniczną w telefonie (vs 69% w 2013 r.), a niemal połowa z nich robi to codziennie (wzrost w stosunku do ubiegłorocznego badania o 9 punktów procentowych – z 37% na 46%). Serwisy społecznościowe zajmują obecnie drugą pozycję (63%), natomiast trzecią - komunikatory (35%).

Najczęściej z mobilnej poczty korzystają właściciele iPhone’ów (79% – codziennie), mieszkańcy miast powyżej 500 tys. (57% – codziennie), osoby w wieku 25-44 lata (52% – codziennie) i z wykształceniem wyższym (51% – codziennie).

Co ciekawe, w ciągu roku niemal podwoiła się (wzrost z 9% do 17%) liczba internautów korzystających z poczty e-mail za pomocą tabletu. Najczęściej są to osoby w wieku 35-44 lata (22%), z wyższym wykształceniem (18%) oraz mieszkańcy największych miast (21%).

Jakość, nie ilość

Niemal jedna czwarta internautów (24%) ma tylko jedno konto e-mailowe, a ponad 1/3 (35%) – dwa. Użytkowników posiadających więcej niż 6 kont e-mailowych jest zaledwie 2%.

wp

O badaniu:

Badanie zrealizowane przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski. Badanie przeprowadzono w dniach 17-31 marca 2014 roku na grupie internautów w wieku 15 lat i więcej, i w jego ramach zebrano 2000 wypełnionych ankiet. Dane zostały doważone pod względem płci i wieku tak, by były reprezentatywne dla ogółu internautów w Polsce (ważenie do danych SMG/KRC-Omnibus).

Źródło: wp.pl

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt