BLOG

Kod rabatowy w tytule mailingu. Za i przeciw

Kod rabatowy w tytule mailingu. Za i przeciw

Kod rabatowy w tytule wiadomości e-mail to nieczęsto spotykany zabieg. W naturalny sposób zaniża on jeden z kluczowych parametrów oceny skuteczności kampanii, jakim jest wskaźnik otwarć - OR (Open Rate), bo powoduje, że użytkownik otrzyma już główną korzyść bez konieczności otwierania wiadomości i jej przeczytania. 

Lepszą praktyką wydaje się więc być stosowanie angażujących tytułów w e-mailach. Takie wiadomości mają o wiele większą szansę na otwarcie, gdyż zaciekawiony użytkownik z pewnością otworzy e-maila, w którym czekać będzie na niego unikalny kod, dzięki któremu sfinalizuje swoje zakupy z korzystnym rabatem. 

Można przytoczyć kilka przykładów takich angażujących tytułów:

  • Twój kod rabatowy -25% traci dzisiaj ważność! Rezerwuj teraz>>

Ten tytuł nie tylko podaje określoną wysokość rabatu, ale wskazuje dodatkowo na konieczność szybkiej reakcji, informując o upływie terminu ważności komunikatu. Taki format w praktyce może wpłynąć pozytywnie na zwiększenie OR wiadomości w określonym czasie – jeśli to właśnie na tym zależy nadawcy. Użytkownik ma narzucony maksymalny czas reakcji na wiadomość, co z pewnością wywrze na niego presję wywołaną tym, że brak reakcji pozbawi go szansy na zakup tańszych produktów.

  • Do -70% Specjalny KOD rabatowy

Kolejnym z przykładów konstruowania informacji o kodach rabatowych w temacie wiadomości jest wysokość otrzymanego rabatu, w wybranym przykładzie to aż 70%. Użytkownik po otwarciu wiadomości uzyska informację o swoim unikalnym kodzie.

Takie zabiegi wpływają oczywiście na zwiększenie wskaźnika Open Rate i tym samym na większą liczbę użytkowników, którzy zapoznają się z przedstawioną im możliwością tańszego zakupu.

Istnieje również praktyka niemówienia wprost odbiorcy o tym, jak wysoki jest proponowany rabat. Tematy wiadomości są konstruowane w sposób zaciekawiający użytkownika. Znając markę użytkownik może się domyślić, o jaki asortyment chodzi, ale dawka niepewności ma tu za zadanie zaangażować go do interakcji z wiadomością. Przykład takiego tematu poniżej.

  • Mamy dla Ciebie KOD rabatowy >>>

Użytkownik po przeczytaniu tematu wie, że czeka na niego kod rabatowy, ale nie wie w jakiej wysokości i na jaki konkretnie produkt. I tu czeka nas dwojakie rozwiązanie:

  1. Zaciekawiony użytkownik zobaczy proponowany mu kod rabatowy tuż po otwarciu wiadomości 
  2. Będzie musiał wykonać kolejny, bardzo ważny z perspektywy nadawcy krok. Tym krokiem jest kliknięcie w wiadomość lub CTA (call to action) np. “pokaż kod”. Dzięki takiemu zaprojektowaniu ścieżki interakcji wzrasta wskaźnik CTOR (współczynnik klikniętych, do otwartych wiadomości). 

Mając dobrze zautomatyzowane narzędzia na stronie, np. powiadomienia PUSH, czy narzędzia umożliwiające działania retargetingowe, możemy dalej komunikować użytkownikowi o przygotowanej dla niego promocji, za pomocą dostępnych kanałów.

Przytoczone tu argumenty jasno stawiają sprawę - jeśli zależy nam na zachęceniu użytkownika do interakcji w celu poznania kodu, nie należy go umieszczać w miejscu widocznym na pierwszy rzut oka. W celu zbudowania lepszych wskaźników otwieralności i klikalności wysyłanych wiadomości zalecane jest stopniowe odsłanianie korzyści dla odbiorcy, na kolejnych etapach ścieżki jego interakcji z wiadomością e-mail.

Jeśli chcesz przekonać się jaką moc mają tytuły wiadomości e-mail w praktyce, zapraszamy do kontaktu pod adresem: biuro@inis.pl

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Skuteczny tytuł mailingu - czyli jaki?

Chcąc prowadzić skuteczne kampanie e-mail marketingowe, musimy nieustannie budować pozytywne relacje z klientami. Dlatego też tak ważna jest komunikacja w postaci regularnych newsletterów, czy cyklicznych kampanii mailingowych. 

Big Data w marketingu. Część 2 - praktyka

W pierwszej części wpisu poświęconego tematyce Big Data, głównie skupiliśmy się na jego teoretycznym wymiarze, a to, co wybrzmiało najmocniej to fakt, że dane napędzają biznesowe decyzje. Teraz sprawdźmy, jak wygląda to w praktyce, bo sami jako klien...

Big Data w marketingu. Część 1 - teoria

Korzyścią z rozwiązań big data jest nie tylko zdolność do porządkowania zbiorów informacji czy odkrywanie wzorców zachowań klientów. Prawdziwą siłą algorytmów AI i uczenia maszynowego jest zdolność wydobywania nowej jakościowo wiedzy o rynku, której ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
tw
yt
ig