BLOG

Kobiety vs. mężczyźni na e-zakupach

Kobiety vs. mężczyźni na e-zakupach

Co druga internautka ma za sobą zakupy w internecie, także blisko połowa mężczyzn przyznaje się do zakupów w sieci. Najwięcej kobiet kupiło odzież, dodatki i akcesoria. Natomiast mężczyźni w ciągu półrocza na sprzęt RTV/AGD wydają średnio 129 zł, a na telefony, smartfony i tablety – średnio 113 zł. Chcesz więcej dowiedzieć się na temat zakupów e-konsumentek i e-konsumentów? Polecamy analizę przeprowadzoną przez Gemius.

W najnowszym raporcie o polskim rynku e-commerce, przygotowanym przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej można przeczytać, że ponad połowa użytkowniczek sieci robi zakupy w internecie (53 proc.), a także niemal co drugi surfujący mężczyzna (47 proc.) jest też e-konsumentem, a więcej niż jedna czwarta ankietowanych panów (28 proc.) deklaruje, że w ciągu roku zwiększy swoje wydatki na zakupy online.

Co internauci kupują w sieci?

Okazuje się, że najwięcej ankietowanych kobiet (79 proc.) kupiło w sieci odzież, dodatki i akcesoria. Niewiele mniej zdecydowało się kupić online książki, płyty i filmy (69 proc.), obuwie lub kosmetyki i perfumy (po 56 proc.).

A ile mężczyźni wydają już teraz na zakupy w sieci?

Okazuje się, że w ciągu sześciu miesięcy mężczyźni na e-zakupach na sprzęt RTV/AGD przeznaczyli średnio 129 zł. Na drugim miejscu pod tym względem znalazły się telefony, smartfony i tablety (średnio 113 zł). Z kolei w skali miesięcznej najwięcej pieniędzy wydają na obuwie (średnio 81 zł).

A na co e-konsumentki wydają w sieci najwięcej w skali miesiąca?

Według danych z marca 2015 roku, na wspomnianą już kategorię produktową, czyli odzież, dodatki i akcesoria – średnio 86 zł. W tym samym okresie przeznaczają średnio 84 zł na buty i 44 zł na bilety do kina i teatru.

W przeprowadzonym badaniu respondenci mieli możliwość wskazania, jakie produkty dopiero zamierzają kupić w sieci. Mężczyźni częściej niż kobiety zadeklarowali przyszłe e-zakupy w większości badanych kategoriach produktów, jednak największą różnicę odnotowano w przypadku trzech z nich: samochody i części samochodowe (34 proc. panów i 17 proc. pań rozważa zakup), telefony, smartfony, tablety i akcesoria (38 proc. vs 25 proc.) oraz sprzęt komputerowy (36 proc. vs 25 proc.)

 Gemius_ekonsumentka  Gemius_ekonsument

Więcej szczegółów znajdziesz w raporcie „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”

Źródło: https://www.gemius.pl

 

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt