BLOG

Kampania wizerunkowa dla klienta z branży gaming we współpracy z Digiseg

Kampania wizerunkowa dla klienta z branży gaming we współpracy z Digiseg

INIS we współpracy z Digiseg na zlecenie producenta z branży RTV, posiadającego także serię sprzętu gamingowego zrealizował kampanię, której celem było zwiększenie Viewability oraz podniesienie wskaźnika CTR kampanii prowadzonych w tym segmencie. 

Digiseg to firma pozyskująca dane na poziomie charakterystyki gospodarstw domowych, dzięki którym marketerzy mają swobodny dostęp do informacji statystycznych takich jak liczba osób w gospodarstwie, samochodów, średni poziom zarobków czy wykształcenie. Dane statystyczne są pozyskiwane z dostępnych źródeł, takich jak GUS, a później łączone z adresami IP użytkowników. 

Na ich podstawie można więc dotrzeć do precyzyjnych grup odbiorców i właśnie z wykorzystaniem tych danych przeprowadzona została wspomniana wyżej kampania. 

Jakie były jej założenia?

1. Cel kampanii:

Zwiększenie świadomości na temat asortymentu gamingowego producenta z branży RTV, poprzez podniesienie Viewability oraz współczynnika CTR prowadzonych działań.

2. Wyzwanie: 

Kluczowym wyzwaniem kampanii realizowanej przez INIS i Digiseg dla klienta było dotarcie do konkretnej grupy odbiorców - pasjonatów gamingu, przy jednoczesnym wyeliminowaniu ogólnej grupy użytkowników, którą stanowią entuzjaści technologii, ale niekoniecznie osoby zainteresowane na daną chwilę produktami z segmentu gaming.  

3. Rozwiązanie:

INIS stworzył trzy odrębne strategie targetowania:

  • Kampania display emitowana na wyselekcjonowanych popularnych stronach gamingowych w Polsce
  • Przygotowanie bazy “gamerów” w oparciu o third-party cookies
  • Wykorzystanie trzech grup danych Digiseg, wkazujących na zainteresowanie gamingiem

„Dane Digiseg przyczyniły się do sukcesu tej kampanii, zapewniając Viewability o 30% wyższe niż w przypadku innych strategii oraz imponujący współczynnik klikalności".

Sabina Smołka, Head of Programmatic, INIS

4. Wyniki:

Powiązanie danych dotyczących gospodarstw domowych w połączeniu z rygorystycznie wyselekcjonowaną, odpowiednią listą domen zapewniło bardzo skuteczną kampanię. 

  • Viewability w grupach wyselekcjonowanych przy pomocy Digiseg wyniosło odpowiednio: 94%, 80% i 80% w porównaniu do średniej dla tej kampanii wynoszącej 73%.
  • Wskaźnik CTR przekroczył średnią dla kampanii aż o 163%. Średni CTR dla kampanii wyniósł 1,9%. Trzy grupy Digiseg miały CTR na poziomie 2,94%, 4,87% i 4,99%.
  • CPC był w ich wypadku aż o 40% niższy od średniego CPC kampanii.

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Performance Marketing - marketing zorientowany na rezultaty

Marketing efektywnościowy wyróżniają trzy elementy: dane, skuteczność i modele rozliczeniowe. Jest transparentnym rozwiązaniem na rosnącą złożoność ekosystemów sprzedażowych dostarczając pogłębionej wiedzy o zachowaniach klientów.

Digital Marketing w pigułce. Ewolucja w XX wieku i nadchodząca rewolucja

Trwają prace nad rozwiązaniami alternatywnymi dla wycofywanych 3rd party cookies. Google zapowiedziało ich wycofanie z przeglądarki Chrome w drugiej połowie 2024 roku. W tej sytuacji marketerzy oczekując na ostateczne rozstrzygnięcia powinni inwestow...

Brand awareness VS performance marketing. Gdzie leży złoty środek?

Czym są działania performance a czym działania brand awareness? Performance Marketing, zwany też marketingiem efektywnościowym, to metodologia mixu działań marketingowych, której głównym celem jest nakłonienie potencjalnych klientów do wykonania ocze...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt