BLOG

Kampania wizerunkowa dla klienta z branży gaming we współpracy z Digiseg

Kampania wizerunkowa dla klienta z branży gaming we współpracy z Digiseg

INIS we współpracy z Digiseg na zlecenie producenta z branży RTV, posiadającego także serię sprzętu gamingowego zrealizował kampanię, której celem było zwiększenie Viewability oraz podniesienie wskaźnika CTR kampanii prowadzonych w tym segmencie. 

Digiseg to firma pozyskująca dane na poziomie charakterystyki gospodarstw domowych, dzięki którym marketerzy mają swobodny dostęp do informacji statystycznych takich jak liczba osób w gospodarstwie, samochodów, średni poziom zarobków czy wykształcenie. Dane statystyczne są pozyskiwane z dostępnych źródeł, takich jak GUS, a później łączone z adresami IP użytkowników. 

Na ich podstawie można więc dotrzeć do precyzyjnych grup odbiorców i właśnie z wykorzystaniem tych danych przeprowadzona została wspomniana wyżej kampania. 

Jakie były jej założenia?

1. Cel kampanii:

Zwiększenie świadomości na temat asortymentu gamingowego producenta z branży RTV, poprzez podniesienie Viewability oraz współczynnika CTR prowadzonych działań.

2. Wyzwanie: 

Kluczowym wyzwaniem kampanii realizowanej przez INIS i Digiseg dla klienta było dotarcie do konkretnej grupy odbiorców - pasjonatów gamingu, przy jednoczesnym wyeliminowaniu ogólnej grupy użytkowników, którą stanowią entuzjaści technologii, ale niekoniecznie osoby zainteresowane na daną chwilę produktami z segmentu gaming.  

3. Rozwiązanie:

INIS stworzył trzy odrębne strategie targetowania:

  • Kampania display emitowana na wyselekcjonowanych popularnych stronach gamingowych w Polsce
  • Przygotowanie bazy “gamerów” w oparciu o third-party cookies
  • Wykorzystanie trzech grup danych Digiseg, wkazujących na zainteresowanie gamingiem

„Dane Digiseg przyczyniły się do sukcesu tej kampanii, zapewniając Viewability o 30% wyższe niż w przypadku innych strategii oraz imponujący współczynnik klikalności".

Sabina Smołka, Head of Programmatic, INIS

4. Wyniki:

Powiązanie danych dotyczących gospodarstw domowych w połączeniu z rygorystycznie wyselekcjonowaną, odpowiednią listą domen zapewniło bardzo skuteczną kampanię. 

  • Viewability w grupach wyselekcjonowanych przy pomocy Digiseg wyniosło odpowiednio: 94%, 80% i 80% w porównaniu do średniej dla tej kampanii wynoszącej 73%.
  • Wskaźnik CTR przekroczył średnią dla kampanii aż o 163%. Średni CTR dla kampanii wyniósł 1,9%. Trzy grupy Digiseg miały CTR na poziomie 2,94%, 4,87% i 4,99%.
  • CPC był w ich wypadku aż o 40% niższy od średniego CPC kampanii.

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Forum IAB 2022 - podsumowanie

Zespół INIS ma za sobą 3 owocne dni spędzone w Warszawskim Multikinie Złote Tarasy, gdzie w dniach 7-9 czerwca odbywała się (już piętnasta) odsłona jednej z najbardziej inspirujących i wskazujących nadchodzące trendy konferencji marketingowych, czyli...

Skuteczny tytuł mailingu - czyli jaki?

Chcąc prowadzić skuteczne kampanie e-mail marketingowe, musimy nieustannie budować pozytywne relacje z klientami. Dlatego też tak ważna jest komunikacja w postaci regularnych newsletterów, czy cyklicznych kampanii mailingowych. 

Kod rabatowy w tytule mailingu. Za i przeciw

Kod rabatowy w tytule wiadomości e-mail to nieczęsto spotykany zabieg. W naturalny sposób zaniża on jeden z kluczowych parametrów oceny skuteczności kampanii, jakim jest wskaźnik otwarć - OR (Open Rate), bo powoduje, że użytkownik otrzyma już główną ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
tw
yt
ig