BLOG

Jak zmienia się e-mail marketing? Komentarze ekspertów INIS, w raporcie Interaktywnie.com

Jak zmienia się e-mail marketing? Komentarze ekspertów INIS, w raporcie Interaktywnie.com

Jacek Konsek, head of agency team INIS przypomina, dlaczego masowe wysyłki e-maili odchodzą do lamusa i na co trzeba zwracać uwagę przy przygotowywaniu kampanii mailingowych. Wiele zmienia się w świecie e-mail marketingu i nie można ani na chwilę spuścić oka z najnowszych trendów, aby nie zostać w tyle. Masowe wysyłki do jak największej grupy odbiorców powoli ustępują miejsca spersonalizowanym i wyselekcjonowanym mailingom, które trafiają do konkretnej grupy odbiorców. Zawężanie grupy docelowej jest świadome i ma prowadzić do spodziewanego efektu - wysokiej konwersji, rozumianej głównie jako wykonanie konkretnej akcji na stronie docelowej klienta.

Na sile zyskuje również reklama mobile. Ze smartfonem rozpoczynamy i kończymy każdy dzień, więc przekaz reklamowy musi być dostosowany do telefonów, które kiedyś służyły do dzwonienia, dziś do zamawiania pizzy online, płacenia w sklepie czy publikowania zdjęć w social media.

Badania pokazują, że odsetek maili odbieranych na smartfonach gwałtownie wzrasta. Pamiętajmy o tym trendzie, przygotowując np. responsywną kreację mailingową. Wszystkie te czynniki powodują, że wydatki na promocję w sieci, coraz bardziej wyszukaną i skonkretyzowaną, powinny pozostać na obecnym poziomie.

Natomiast Roman Grygierek, managing director INIS, pokazuje jak filtry w poczcie elektronicznej wpływają na skuteczność email marketingu. E-mail marketing należy do działań opierających się na zasadzie permission based marketing, czyli założeniu, że odbiorca treści marketingowej jest ostatecznym decydentem, czy dana wiadomość jest przez niego pożądana, czy też nie. To subskrybent zaznaczając, czy coś jest spamem, decyduje o tym, czy chce nadal być w kontakcie z daną marką, czy chce tę komunikację zerwać. Dodatkowe zastosowanie przez dostawców poczty elektronicznej filtrów segregujących przychodzące wiadomości na różne rodzaje kategorii, m.in. portale społecznościowe, zakupy grupowe albo oferty, nie obniżyło radykalnie skuteczności działań e-mail marketingowych.

Rozwiązania te nie są idealne, algorytmy które stoją za kierowaniem ruchu do odpowiednich ofert są jeszcze na tyle nieudolne i różne dla wybranych dostawców, że często zdarzają się błędy, np. maile transakcyjne trafiają do zakładki społeczność, niekomercyjny biuletyn informacyjny do zakładki zakupy, a e-maile od osób prywatnych do spamu.

To nauczyło odbiorców, że należy przeglądać wszystkie te zakładki, aby czasem nie przegapić wiadomości, która jest dla nich istotna, a dziwnym trafem wpadła do niewłaściwego folderu. Oczywiście temat należy rozpatrywać przez pryzmat różnych odbiorców - mniej świadomych oraz takich, którzy dociekają, gdzie jest oczekiwana przez nich wiadomość. Paradoksalnie może się okazać, że wdrożone zakładki mogą podnieść skuteczność poprawnie realizowanych działań e-mail marketingowych.

Więcej komentarzy na temat e-mail marketingu, w raporcie który można pobrać TUTAJ.

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt