BLOG

INIS w raporcie Interaktywnie.com: E-commerce 2016

INIS w raporcie Interaktywnie.com: E-commerce 2016

Rynek e-commerce rośnie, ale wyzwania, które mu towarzyszą - także. W sieci nie da się już konkurować wyłącznie ceną, bo klienci coraz bardziej zwracają uwagę na takie aspekty jak użyteczność strony, sposób realizacji zamówienia, dostępne formy płatności, czas dostawy, a nawet - obsługę posprzedażową. Jak zatem dbać o doświadczenie klienta, by umiejętnie konkurować z gigantami szykującymi się do debiutu w Polsce? O tym przeczytacie w najnowszym raporcie Interaktywnie.com, gdzie znalazły się także nasze komentarze.

Wartość rynku e-commerce rośnie w Polsce bezustannie i prawdopodobnie nieprędko cokolwiek będzie w stanie te wzrosty zatrzymać. Problemem staje się sposób liczenia, ile jest wart. Rozmywa się granica, co jeszcze jest zakupami robionymi online, a co offline. Jeśli zachowamy te rozgraniczenia, to jaką wartość zakupów offline zawdzięcza online’owi? A ile towarów kupiono w sieci przez decyzje podjęte w tradycyjnych sklepach? Wszystko przez wielokanałowość handlu – omnichannel.

Światy tradycyjnego i internetowego handlu przenikają się i uzupełniają. Dla tradycyjnych sklepów, które zjawisko to potrafią wykorzystać, e-handel nie jest konkurencją – jest elementem zwiększającym przychody. I odwrotnie. O tym też wspomina nasza koleżanka Judyta Mojżesz-Zimonczyk, szefowa działu PR & marketing - Dziś nie możemy mówić o offline i online jako osobnych bytach, bo te światy wzajemnie się przeplatają a klienci, których pozyskujemy w sklepach tradycyjnych, są także - a może przede wszystkim - konsumentami online. Jeżeli danego produktu nie znajdujemy w centrum handlowym wyciągamy smartfona i przeszukujemy internet w celu jego zdobycia. Można więc powiedzieć, że w większości klient sklepu offline jest także klientem online.

Rok 2017 w polskim e-commerce zapowiada się wyjątkowo ciekawie. Niewykluczone bowiem, że o serca i portfele polskich klientów na serio zawalczą wreszcie najwięksi z największych, czyli Amazon i Alibaba. Jak polski e-handel wytrzyma to starcie? Na pewno nie jest bez szans, bo nawet najmniejsze podmioty, z odpowiednią strategią i wykorzystaniem właściwych narzędzi, mogą znaleźć dla siebie miejsce na rynku.

A kanałów komunikacji jest wiele, tylko istotne jest by wybrać te, dzięki którym znajdziemy klientów. E-mail, adwords, afiliacja to trzy generujące najwięcej sprzedaży kanały online, o czym opowiada nasz Prezes Zarządu, Roman Grygierek. -Ostatnie badanie „E-commerce pulse by Custora” pokazuje, że e-mail jest numerem jeden wśród kanałów (20 proc.), które napędzają sprzedaż w e-commerce, drugie miejsce zajmuje adwords (19 proc.), a trzecie afiliacja (11 proc.). Tym samym co piąta sprzedaż jest realizowana właśnie dzięki kampaniom e-mailingowym. Dla nas jako e-mailingowej sieci reklamowej takie wyniki nie są zaskoczeniem, ponieważ na co dzień widzimy, że e-mail sprzedaje. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że kampanie mailingowe wykorzystują kanał z którego korzystają wszyscy, bo wszelkie badania pokazują, że każdy z nas posiada co najmniej jeden adres e-mail. Do tego przygotowanie strategii komunikacji, która jest spójna, jasna i co najważniejsze pokazująca korzyść dla klientów skłania ich do finalizacji procesu zakupowego. 

Całość wypowiedzi oraz pozostałe artykuły i komentarze dotyczące idealnego e-sklepu, marketingu automation, product feedach, branży elektronicznej w e-commerce, mediach społecznościowych i analityce znajdziecie w raporcie, który możecie pobrać TUTAJ.

Źródło: interaktywnie.com

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt