BLOG

Google Analytics w e-mail marketingu?

Google Analytics w e-mail marketingu?

W ostatnim czasie możemy zauważyć intensywny wzrost ilości realizowanych kampanii mailingowych. Coraz większa liczba marketerów w swoich planach reklamowych obok standardowych kreacji display uwzględnia także mailingi. Pojawia się pytanie jak sprawdzić czy ruch z ze zrealizowanej wysyłki można przełożyć na to co dzieje się na naszej stronie internetowej? No i oczywiście jak on wpływa na sprzedaż?
Sprawa jest dosyć prosta. Można w tym celu wykorzystać darmowe narzędzie Google Analytics. Za jego pomocą można zmierzyć ruch na stronie www, ilość odwiedzin, popularność poszczególnych stron czy konwersję dla założonych celów. Jak to zrobić?

Sprawa jest prosta. Mailing, który chcemy śledzić, a dokładnie poszczególne linki należy uzupełnić parametry, które pozwolą Google Analytics zidentyfikować skąd pochodzi ten konkretny ruch. Do dyspozycji mamy następujące parametry:

  • utm_source – element ten powinien wskazywać źródło pochodzenia ruchu, czyli np. portal, czy partner który realizuje dla nas mailing reklamowy
  • utm_medium – element ten powinien definiować za pomocą jakiego medium reklamowego pozyskujemy ruch na naszą stronę www. W przypadku mailingu najtrafniej po prostu dać słowo mailing
  • utm_campaign – to po prostu nazwa kampanii, którą realizujemy w obserwowanym okresie. Najlepiej aby była ona indywidualna dla obserwowanego okresu i powtarzalna dla różnych źródeł w których będziemy realizowali kampanię, np. newsletter maj

Wypunktowane wyżej parametry są obligatoryjne. Google pozwala jeszcze na dodatkowe parametry, takie jak: utm_term , utm_content, przy czym dla mailingu są one raczej zbędne.

W przygotowaniu docelowych adresów URL można wykorzystać przygotowane przez Google proste narzędzie do budowania adresów URL. Można z niego skorzystać  tutaj.

 

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Jakie dane mogę wyciągnąć z e-maila?

Najczęstszą i najszybszą odpowiedzią podczas spotkań z marketerami są: OR, CTR oraz w co klikają odbiorcy. Natomiast ta wiedza to dopiero wierzchołek góry lodowej, bo potencjał, jaki można wyciągnąć z e-maila jest dużo większy. Przykład? Pan Jan odbi...

Wpływ e-mail marketingu na SEO

W ostatnim czasie zadaliśmy sobie pytanie: jak działania e-mail marketingowe wpływają na pozycję danej strony internetowej w przeglądarce? Kolokwialnie mówiąc czy wysyłanie newsletterów i mailingów reklamowych podniesie pozycję danego serwisu w wyszu...

Komunikacja online w e-commerce

Komunikacja online, to jeden z najbardziej przydatnych aspektów dla prawie wszystkich aktywnych internautów, przy wyborze produktów i usług – takie dane prezentuje w najnowszym badaniu IAB Polska. Na koniec 2012 roku Związek Pracodawców Branży Intern...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
tw
yt
ig
eu