BLOG

Facebook wciąż króluje! Jak wykorzystują go polskie firmy? – najnowszy raport interaktywnie.com „Media społecznościowe 2014”

Facebook wciąż króluje! Jak wykorzystują go polskie firmy? – najnowszy raport interaktywnie.com „Media społecznościowe 2014”

W najnowszym raporcie, interaktywnie.com podsumowało media społecznościowe. W Polsce Facebook zajmuje nadal zaszczytne pierwsze miejsce. Nas zaciekawił marketing w social media w polskich firmach.

Najwyższe noty wśród ekspertów uzyskała skuteczność płatnych reklam na Facebooku. Jakość polskich fanpage`y firmowych, czyli to co marketerzy robią i jak wykorzystują potencjał tego portalu otrzymała ocenę zalewie 3,2/5. Najsłabiej wypadła marketingowa siła Twittera, choć według branżowych ekspertów przyszłość może przynieść wiele niespodzianek.

Jak wyglądają komentarze ekspertów dotyczące fanpage`y polskich firm? Marketerzy idą w dobrą stronę, a przynajmniej większość z nich stara się z roku na rok tworzyć lepsze fanpage. Jakość polskich profili rośnie, fanepage największych polskich firm nie odbiegają od profili międzynarodowych, Facebook zaczął być postrzegany jako narzędzie wspierające wizerunkowe działania marki.

Aby nie było tak kolorowo, wskazywane są również gorsze strony profili firmowych, takie jak mniejsza aktywność fanów marek przy stałym ich wzroście, a także problem z wchodzeniem w interakcje z fanami.

Czy warto inwestować w reklamę? Większość ekspertów uważa, że warto, ale… należy odpowiedzieć sobie na pytanie czym dla nas jest skuteczność reklam na Facebook`u oraz jak i za ile należałoby się komunikować z Klientami, żeby miało to sens. Dla wielu branż portal ten może być efektywnym medium reklamowym, dzięki doskonałym możliwościom targetowania. Tak tworzone przekazy reklamowe połączone z coraz ciekawszymi formatami pozwalają na budowanie skutecznych i efektywnych kampanii.

Na koniec ocena potencjału Twittera. W Polsce nie przypadł on do gustu marketerom, gdyż daje on markom mniej możliwości. Marketerzy muszą nauczyć się komunikować krótko i konkretnie- uczy ich tego stale zmieniany Facebook, wtedy będą potrafili wykorzystać potencjał tkwiący w Twitterze.

Więcej o mediach społecznościowych możecie przeczytać w Raporcie interaktywnie.com POBIERZ

Źródło: Tak wygląda marketing w social media po polsku, Raport Media społecznościowe, interaktywnie.com

 

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

UX w digital marketingu: Chcesz zwiększyć sprzedaż? Popraw doświadczenia klientów.

UX ma wpływ na wszystko, co twoja firma robi online, także na skuteczność twoich działań digital marketing. Od doboru właściwej grupy docelowej, aż po nawigację na twojej stronie lub landing page – pozytywne doświadczenia klientów są podstawą lead ge...

Lejek sprzedażowy w e-commerce. Efektywna komunikacja na każdym jego etapie.

Lejek sprzedażowy w e-commerce to złożony proces, wymagający dokładnego zrozumienia i zarządzania na każdym etapie, by skutecznie przekształcać zainteresowanie w rzeczywiste transakcje. Efektywna komunikacja odgrywa tutaj decydującą rolę, pozwalając ...

Consent Mode v2. Jak właściwie i szybko go wdrożyć?

Czy wiesz, że konsekwencje wprowadzenia RODO dotyczą również Twojej strony internetowej? Implemetacja protokołu Consent Mode v2 może pomóc Ci w zapewnieniu zgodności z przepisami oraz optymalizacji konwersji na Twojej witrynie. W tym artykule dowiesz...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt