BLOG

Facebook testuje swoje narzędzie do e-mail marketingu

Facebook testuje swoje narzędzie do e-mail marketingu

W świecie marketingu internetowego zapowiada się na kolejną, niemałą rewolucję. Zespół Facebooka ogłosił, że od jakiegoś już czasu prowadził pracę nad nowym narzędziem, służącym do e-mail marketingu. Obecnie jest już na etapie testowania swojego nowego rozwiązania. Właśnie rozpoczęły się testy, które jeśli okażą się sukcesem, to w przyszłości pozwolą firmom na wysyłanie i śledzenie kampanii e-mailowych, bezpośrednio z ich stron na Facebooku. Gigant z Doliny Krzemowej może więc stać się poważnym konkurentem, przede wszystkim, dla systemów oferujących wysyłki e-mailingów do własnych baz.

facebook email marketing
Screenshot: Meg Coffey, Coffey & Tea

 

W początkowej fazie testowania udział w projekcie biorą wybrane firmy z kategorii małych bądź średnich przedsiębiorstw, które dzięki nowej funkcjonalności mogą albo budować indywidualne listy adresowe, lub stworzyć je, poprzez import list kontaktowych, zgromadzonych w arkuszach kalkulacyjnych. Następnie, firmy te, mogą tworzyć i śledzić efekty swoich kampanii e-mail marketingowych, bezpośrednio w ekosystemie panelu reklamowego Facebooka. Nowa funkcjonalność pojawia się wybranym do współpracy firmom, jako opcja w skrzynce odbiorczej Fanpage’a.

facebook email marketing

Screenshot: Meg Coffey, Coffey & Tea

 

Łatwo sobie wyobrazić, jak szybko Facebook dzięki nowemu rozwiązaniu mógłby zdominować rynek e-mail marketingu, o ile zdecyduje się na szerokie wprowadzenie tej usługi. Poprzez dołożenie ogromnego zbioru danych osobowych i behawioralnych, w celu poprawy targetowania takich wysyłek, Facebook mógłby na przykład sugerować najlepszy czas do wysyłania e-maili na podstawie aktualnej lokalizacji odbiorców, poprzez dopasowanie e-maili do istniejących już i aktywnych w danym momencie kont na Facebooku.

facebook email marketing

Screenshot: Meg Coffey, Coffey & Tea

 

Sam Rzecznik prasowy Facebooka w taki sposób odnosi się to tej najświeższej informacji:

"Testujemy nowe narzędzia e-mail marketingu z niewielką liczbą firm, aby pomóc im skuteczniej informować swoich klientów o zmianach w ich usługach i działalności. Oceniamy, czy narzędzia te są korzystne dla ludzi i instytucji, zanim podejmiemy decyzję o ich dalszym rozwoju".

facebook email marketing

Screenshot: Meg Coffey, Coffey & Tea

 

Jeśli testy okażą się sukcesem, to czeka nas spora nowość. Na efekty przyjdzie nam prawdopodobnie jeszcze trochę poczekać.

Źródło: https://wersm.com/facebook-is-testing-a-new-email-marketing-tool-for-pages/
Źródła grafik: Meg Coffey/Coffey & Tea/Facebook

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Prelekcja INIS i Deep.BI na Forum IAB 2019

W dniach 5-6 czerwca, w Warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się kolejna edycja jednej z najważniejszych i najbardziej inspirujących konferencji branży digital. Forum IAB od ponad 12 lat wytycza standardy najlepszych praktyk...

6 rzeczy, które każdy e-commerce powinien zrobić przed Black Friday

Żniwa w e-commerce już lada moment. Na przełomie listopada i grudnia cała branża internetowego handlu liczy na maksymalizację zysków, w związku z nagromadzeniem w krótkim odstępie czasu, wielu doskonałych okazji do podniesienia słupków sprzedaży. Zac...

7 narzędzi marketera cz. 5

Dziś, czyli 17 września obchodzimy Dzień Kropki. Pojutrze świętujemy Dzień Emotikona. Z tych oto okazji, gdzie zarówno kropka pełni wiele funkcji – na przykład w programowaniu, oraz gdzie emotikony ożywiają każdy wpis w social media, będąc bardzo ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
tw
yt
ig
eu