W świecie marketingu internetowego zapowiada się na kolejną, niemałą rewolucję. Zespół Facebooka ogłosił, że od jakiegoś już czasu prowadził pracę nad nowym narzędziem, służącym do e-mail marketingu. Obecnie jest już na etapie testowania swojego nowego rozwiązania. Właśnie rozpoczęły się testy, które jeśli okażą się sukcesem, to w przyszłości pozwolą firmom na wysyłanie i śledzenie kampanii e-mailowych, bezpośrednio z ich stron na Facebooku. Gigant z Doliny Krzemowej może więc stać się poważnym konkurentem, przede wszystkim, dla systemów oferujących wysyłki e-mailingów do własnych baz.
W początkowej fazie testowania udział w projekcie biorą wybrane firmy z kategorii małych bądź średnich przedsiębiorstw, które dzięki nowej funkcjonalności mogą albo budować indywidualne listy adresowe, lub stworzyć je, poprzez import list kontaktowych, zgromadzonych w arkuszach kalkulacyjnych. Następnie, firmy te, mogą tworzyć i śledzić efekty swoich kampanii e-mail marketingowych, bezpośrednio w ekosystemie panelu reklamowego Facebooka. Nowa funkcjonalność pojawia się wybranym do współpracy firmom, jako opcja w skrzynce odbiorczej Fanpage’a.
Łatwo sobie wyobrazić, jak szybko Facebook dzięki nowemu rozwiązaniu mógłby zdominować rynek e-mail marketingu, o ile zdecyduje się na szerokie wprowadzenie tej usługi. Poprzez dołożenie ogromnego zbioru danych osobowych i behawioralnych, w celu poprawy targetowania takich wysyłek, Facebook mógłby na przykład sugerować najlepszy czas do wysyłania e-maili na podstawie aktualnej lokalizacji odbiorców, poprzez dopasowanie e-maili do istniejących już i aktywnych w danym momencie kont na Facebooku.
Sam Rzecznik prasowy Facebooka w taki sposób odnosi się to tej najświeższej informacji:
"Testujemy nowe narzędzia e-mail marketingu z niewielką liczbą firm, aby pomóc im skuteczniej informować swoich klientów o zmianach w ich usługach i działalności. Oceniamy, czy narzędzia te są korzystne dla ludzi i instytucji, zanim podejmiemy decyzję o ich dalszym rozwoju".
Jeśli testy okażą się sukcesem, to czeka nas spora nowość. Na efekty przyjdzie nam prawdopodobnie jeszcze trochę poczekać.
które moga Cię zainteresować
Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...
Kalendarzowo wciąż mamy jeszcze lato, nie mniej wyraźnie można już poczuć jesienny klimat. Wrzesień to czas powrotów: do szkoły, do biur, do normalności. Po intensywnych wakacyjnych szaleństwach nadchodzi czas obowiązków i codziennej rutyny. Jednak j...
Kiedy wakacje trwają w najlepsze w marketingu rozpoczyna się gorący czas kampanii back to school. Zwykle jest to czas końca lipca i początku sierpnia, kiedy to rodzice i uczniowie zaczynają się przygotowywać do nadchodzącego roku szkolnego. Dlatego t...
Przeczytaj, co mówią o nas inni