Powiedz mi co i jak wysyłasz, a powiem Ci czy trafisz do odbiorcy - tak można sparafrazować słynne powiedzenie w kontekście e-mail marketingu i wysyłek reklamowych. Niestety nie wszystko co jest wysyłane na skrzynki pocztowe potencjalnych klientów, dociera do nich. Dlaczego? Warto przyjrzeć się najczęściej popełnianym błędom.
Po pierwsze, trzymaj się zasad.
Przede wszystkim należy przestrzegać kilku podstawowych zasad e-mail marketingu i komunikacji sieciowej. Dla przypomnienia:
Po drugie, nie wprowadzaj w błąd tytułem!
Jakiś czas temu zastanawiano się w jaki sposób zwiększyć otwieralność maili (poziom open rate), tak aby prawdopodobieństwo trafienia do jak największej grupy odbiorców było maksymalne. Niestety część pomysłów, które próbowano wprowadzić, okazało się kompletnie nietrafionymi.
Najlepszym przykładem jest słynne RE: lub FWD: - frazy używane w korespondencji e-mailowej, sugerujące jakoby ktoś odpowiadał nam na wysłaną wiadomość lub prowadził już korespondencję. Rozpoczęto stosować to w normalnych wysyłkach reklamowych, które wprowadzały w błąd odbiorców, bowiem nie był to respons na jakąś wcześniejszą wiadomość, tylko celowy zabieg, aby zwiększyć otwieralność e-maila. Administratorzy poczty kilku znanych serwisów zgłaszało uwagi, że takie maile wprowadzają w błąd i blokowało je, nie wpuszczając na serwery odbiorcze.
Inny, podobny przykład to tytuł w stylu: "Uwaga, czym prędzej otwórz tego maila", "Gratulacje, jesteś zwycięzcą!" - sugerujące, że ktoś wygrał nagrodę lub "zastraszające" użytkowników, aby ci od razu zapoznali się z taką wiadomością. Odbiorca pod wpływem emocji na pewno otworzy taką wiadomość, w treści której znajduje się kompletnie co innego. Rozczarowanie po drugiej stronie, a sukces osiągnięty przez kogoś kto wpadł na taki niecny pomysł.
Stosując się do tych zasad, masz duże prawdopodobieństwo, że Twoja wiadomość bezproblemowo dotrze do odbiorcy.
Jacek Konsek, Head of Agency Team, INIS sp. z o.o., Emailingowa Sieć Reklamowa
które moga Cię zainteresować
Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...
Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...
Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...
Przeczytaj, co mówią o nas inni