Dziś na przykładzie marki Missinsta chcielibyśmy przedstawić, dlaczego każda marka lub firma powinna znaleźć swoje pole do działania na Instagramie i jakie nowe możliwości otwiera obecność w tym kanale social mediów. Początki bywają trudne, ale opanowanie hashtagów oraz innych, nowych funkcji Instagrama (jak Insta Stories), nie powinno być trudne - aplikacja jest bardzo intuicyjna, a wiele dobrych praktyk można podglądać na popularnych profilach na Instagramie. Przykłady można mnożyć, ale te
7 powodów jest kluczowych, by zrozumieć potencjał tej aplikacji:
![]() |
Instagram daje możliwość zaprezentowania swojej marki w kompletnie innym, ciekawszym kontekście - zorganizuj konkurs, loterię, zrób swój hashtag, a może poproś swoich klientów o tagowanie swojej marki przy zdjęciach? Fani na Twoim profilu z pewnością to zauważą - i jeżeli nagroda będzie odpowiednia, to rozsławią Twoją markę, wykażą się zaangażowaniem. Nagroda nie musi być droga, czasem i specjalny rabat lub ciekawy gadżet wystarczą.
![]() |
Pojawiasz się tam, gdzie Twoi fani. Jak lubią spędzać czas? Czy przesiadują w kawiarniach? A może robią duże zakupy w centrach handlowych? Jeżdżą na koncerty disco polo, czy może wolą słuchać popu? Używają smartfonów i często robią sobie selfie? Pokaż Twoim fanom, że jesteś taki jak oni. To znacząco wpłynie na jakość ruchu na Twojej stronie.
![]() |
Laptop z otwartymi zakładkami, tatuaż na ręce, kubek i ręka wystawiona przed siebie. Aranżuj swoje zdjęcia w taki sposób, w jaki mogliby coś pokazać Twoi klienci. Dzięki temu, masz możliwość zbudować o wiele większą wiarygodność i zaufanie do siebie. Nikt nie lubi oglądać krzyczących reklam, ale zdjęcie swojego pokoju, z delikatnie wkomponowanymi produktami? Będzie interesujące i przełoży się na zasięg.
![]() |
Tagowanie osób oraz pisanie o ich wrażeniach i przeżyciach z marką - to kolejny przykład dlaczego warto być na Instagramie. Zaprezentuj swoich pracowników albo pokaż zarząd Twojej spółki "po godzinach". Wrzuć na luz i prezentuj się jako człowiek, taki sam jak każdy, który przegląda Twój profil. To zaprocentuje. Bardzo ważne, żeby content na Instagramie różnił się od tego, który wstawiasz w innych kanałach - dzięki temu w każdym miejscu Twoi fani będą mogli dowiedzieć się o Tobie czegoś nowego.
![]() |
Czy istnieje jakaś branża komplementarna do stylu życia Twoich klientów? Postaraj się ją znaleźć, i nawiąż do niej w jakiś zabawny, ale ciekawy sposób. Na podanym przykładzie, branża beauty bardzo lubi się z branżą fitness ;) Instagram umożliwia bardzo łatwe dotarcie do osób spoza kręgu Twoich obserwujących, co w innych kanałach social media jest znacznie bardziej utrudnione. Wykorzystaj tę szansę i zdobądź nową grupę klientów.
![]() |
Na Instagramie, chcąc czy nie chcąc, trzeba wyróżnić się z tłumu. Najlepsze zdjęcia, to te najbardziej efektowne - gra kolorem, światłem, czy kształtem jest bardzo istotna. Pokaż swoim fanom, że potrafisz zaprezentować swoje produkty w sposób, który będzie bardzo atrakcyjny też pod względem geometrii, światła, czy koloru. Dotrzesz wtedy do tej grupy ludzi, która jest bardzo wyczulona na estetykę zdjęć, a tylko na Instagramie istnieje możliwość, że zostanie to docenione.
![]() |
Na koniec przedstawiamy Wam kilka danych, które potwierdzają siłę Instagrama. Case study Missinsta po półrocznej współpracy z Nails Company pokazuje, że jeżeli działacie w branży moda i uroda, to warto pomyśleć o wspólnych działaniach.
![]() |
Dziękujemy za lekturę oraz zachęcamy do rozpoczęcia swojej przygody w kolorowym świecie Instagrama :)
Magdalena Skaźnik, Marketing Assistant
które moga Cię zainteresować
W świecie marketingu internetowego zapowiada się na kolejną, niemałą rewolucję. Zespół Facebooka ogłosił, że od jakiegoś już czasu prowadził pracę nad nowym narzędziem, służącym do e-mail marketingu. Obecnie jest już na etapie testowania swojego n...
W dniach 5-6 czerwca, w Warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się kolejna edycja jednej z najważniejszych i najbardziej inspirujących konferencji branży digital. Forum IAB od ponad 12 lat wytycza standardy najlepszych praktyk...
Żniwa w e-commerce już lada moment. Na przełomie listopada i grudnia cała branża internetowego handlu liczy na maksymalizację zysków, w związku z nagromadzeniem w krótkim odstępie czasu, wielu doskonałych okazji do podniesienia słupków sprzedaży. Zac...
Przeczytaj, co mówią o nas inni