BLOG

7 narzędzi marketera cz.2

7 narzędzi marketera cz.2

Dziś pragniemy zaprezentować Wam drugą część poradnika narzędziowego dla marketerów na 2018 rok.
Poprzedni wpis zawierał co prawda 8 narzędzi, ale od dziś zaczynamy prowadzić nowy cykl!
Co poniedziałek, będziemy prezentować wspaniałą siódemkę na siedem wspaniałych dni tygodnia. Życzymy Wam abyście mogli podczas poniedziałkowej porannej kawy zrobić także łyk inspiracji na cały tydzień, poznając przy tym narzędzia, realizacje i przykłady dobrych praktyk, które wybraliśmy.

Zapraszamy do zapoznania się z poniższą listą narzędzi, pomocnych w codziennej pracy współczesnego marketera.

Buzzsumoto niezbędne narzędzie do tworzenia contentu. Po wpisaniu w pasek wyszukiwarki frazy, na temat której chcemy przygotować materiał, otrzymamy wyniki najbardziej popularnych treści, które angażowały odbiorców. Oprócz oceny potencjału przygotowywanego materiału, mierzonego m.in. za pomocą wywołanych interakcji w mediach społecznościowych, Buzzsumo może być też nieocenionym źródłem inspiracji, podsuwając nam przed oczy najlepsze materiały w danej kategorii.

Google Trends – kolejne narzędzie również podchodzi pod szyld „content is king”. Mowa o Google Trends. Jest to serwis, dzięki któremu poznamy tematy zdobywające popularność w internecie oraz najczęstsze wyniki zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę Google. Dzięki niemu możemy sprawnie reagować na szybko zmieniające się trendy i nauczyć się docierać do społeczności zainteresowanej specyficznymi wydarzeniami odpowiednio tagując komunikaty. Sprawne posługiwanie się tym narzędziem i częste korzystanie z niego sprawia, że real time marketing już nie wydaje się być taki straszny.

Facebook Audience Insights – każdy marketer lub social media manager, spod którego skrzydeł wychodzą promowane posty na FB, ma na pewno do czynienie z menedżerem reklam. Zagłębiając się nieco bardziej w możliwości tego panelu dotrzemy do narzędzia Facebook Audience Insights (kryje się w górnym menu pod nazwą „statystyki grup odbiorców”). Dzięki niemu możemy poznać naszych fanów znacznie lepiej – dowiemy się m.in. tego, jakie są ich zainteresowania, jakie inne profile obserwują w danych kategoriach tematycznych, w jakich branżach pracują oraz w co najchętniej klikają na FB. Jeżeli mamy stworzone niestandardowe grupy odbiorców, to analogicznie będziemy mogli przeanalizować każdą z nich. Daje nam to możliwość kierowania jeszcze bardziej dopasowanych reklam w zależności od struktury grup naszych użytkowników.

Sotrender – narzędzie, służące analizie działań prowadzonych w Social Media. Możemy dzięki niemu przeanalizować kim są nasi odbiorcy, które spośród publikowanych treści angażują ich najbardziej i w jaki sposób, oraz czas, w którym warto się z nimi komunikować. Sotrender umożliwia przygotowanie szczegółowych raportów dotyczących Facebooka, Twittera, Instagrama i YouTube. Co ważne raport nie ogranicza się tylko do pokazania suchych danych na temat najlepszych postów, czasów ich publikacji i ładnie ubranych statystyk, ale zawiera również rekomendacje, jakie działania powinniśmy wdrożyć, żeby prowadzony fanpage był jeszcze atrakcyjniejszy.

SimilarWeb – serwis, który dokona oceny naszej witryny pod kątem jej „atrakcyjności” i popularności w sieci, a także, co nawet bardziej istotne, pozwoli nam porównać statystyki naszej strony ze stronami konkurencji (którą dodatkowo sam nam wskaże). Dzięki temu narzędziu będziemy mogli kontrolować źródła ruchu, w tym również słowa kluczowe prowadzące najskuteczniej na naszą witrynę, udział poszczególnych podstron w liczbie odsłon oraz to, jakie tematy w sieci interesują odwiedzających naszą stronę. Taka wiedza uświadomi nam istotne obszary, mające wpływ na poprawienie tych statystyk. Jedynym warunkiem do przeprowadzenia skutecznej analizy, jest odpowiednio wysoka liczba odsłon witryny w badanym okresie.

UTM Builder – to narzędzie od Google, które znacznie uprości nam stworzenie adresu URL do treści, którą chcemy obudować znacznikami UTM. Każdego kto analizuje takie statystyki jak ruch na stronie, czy pomiar konwersji (a jest to na pewno zdecydowana większość marketerów) nie trzeba przekonywać o tym, jak istotne jest właściwe oznaczenie źródeł, które przyciągają ruch na naszą witrynę. Dzięki temu przydatnemu narzędziu, zminimalizujemy ryzyko nieprawidłowego ich użycia i przekłamywania wyników w Google Analytics. Dzięki prostemu interfejsowi, możliwości skrócenia powstałego linku i opisowi krok po kroku nie sposób nie polubić tego narzędzia.

Piktochart – jest to serwis, który za pomocą metody przeciągnij i upuść pozwoli nam bez znajomości specjalistycznego oprogramowania stworzyć atrakcyjną wizualnie infografikę. Piktochart jest serwisem, który działa bardzo intuicyjnie, więc jego obsługa nie powinna nastręczać trudności nawet podczas tworzenia bardziej złożonych form, z użyciem większej ilości elementów.  Ze względu na swoją przystępność infografika nadal jest jednym ze skuteczniejszych sposobów prezentowania odbiorcom danych liczbowych. Warto więc korzystać z jej dobrodziejstw, zwłaszcza że narzędzie w znacznej części swoich funkcjonalności jest darmowe.

Mamy nadzieję, że wybrane narzędzia przyczynią się do poprawy Waszej codziennej pracy. Zachęcamy również do regularnego odwiedzania naszego bloga i profilu na Facebooku, aby na bieżąco zaznajamiać się z najnowszymi informacjami ze świata online marketingu.

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt