BLOG

7 najlepszych primaaprilisowych kampanii

7 najlepszych primaaprilisowych kampanii

Choć patrząc na termometr za oknem jeszcze ciężko w to uwierzyć, to mamy już astronomiczną wiosnę, a wielkimi krokami zbliża się do nas 1 kwietnia. Co za tym idzie, dla wielu marek pojawia się idealna okazja, aby nieco rozluźnić komunikację i pożartować ze swoimi odbiorcami (lub, jak w niektórych przypadkach, z nich). Prezentujemy Wam zatem 7 ciekawych, czasem śmiesznych, czasem strasznych primaaprilisowych żartów, jakie znane marki przygotowywały w minionych latach z tej okazji.

 

Uwaga - FAKE NEWS alert!

 

1. Google
Zaczynamy od Google, które chętnie robi żarty swoim użytkownikom. Czasami są to typowe easter eggs, takie jak Pacman w Mapach Google, czasami jakiś pomocny w prowadzeniu biznesu kurs – np. Analytics bez danych a czasem launch nowego produktu. W 2017 roku Google wykorzystało właśnie tę trzecią opcję i zaprezentowało ogrodową wersję inteligentnego głośnika Google Home – czyli… Google Gnome. Osobiście jest to dla mnie jedyna akceptowalna wersja krasnala ogrodowego, którego mógłbym trzymać przed domem.

https://www.youtube.com/watch?v=SqU0w4Q0i7k

 

2. YES
To, że kobiety kochają diamenty wiadomo od dawna. Podobnie jest ze złotem. Dlatego marka biżuteryjna YES przygotowała w 2016 roku dla swoich klientów i klientek reklamę nowego produktu, którym były złote zęby. Żart jest w tym wypadku bardzo oczywisty i nie pozostawiający wątpliwości co do charakteru tego wpisu w social media, zwłaszcza, że twarzą (by nie rzec szczęką) kampanii został popularny „dziwny pan ze stocku”. Internauci podchwycili jednak wątek i w komentarzach pod postem rozgorzała dyskusja o możliwości grawerowania, pielęgnacji i wprowadzeniu do oferty podobnych „ozdób”.

 

3. Wedel
Kolejna z polskich marek, która tradycyjnie lubi pożartować w sieci, w prima aprilis to Wedel. W 2017 roku zaproponowali fanom swojego fanpage’a ankietę na zmianę nazwy batonika Pawełek. Wyraźnym faworytem spośród zaproponowanych wydawał się być Janusz, choć internauci mieli również możliwość wskazywania własnych propozycji, co chętnie czynili pod facebookowym wpisem Wedla. Jako imiennik wspomnianego batonika, cieszę się, że jednak ostatecznie pozostał sobą.

 

4. Pornhub
O szybsze bicie serca swoich użytkowników przyprawił ubiegłorocznym dowcipem serwis z treściami dla dorosłych Pornhub. Kiedy widz już szczegółowo zapoznał się ze scenariuszem, obsadą, recenzjami krytyków i ostatecznie podjął decyzję na jaki seans się zdecydować Pornhub wyświetlał mu… pop-up z podziękowaniem za automatyczne udostępnienie filmu w mediach społecznościowych! Jest to dowcip, który zapewne wywołał serię zgłoszeń na telefony alarmowe pogotowia, ale zdecydowanie zasługujący na miejsce w zestawieniu żartów, które wywołały emocje.

 

 

5. Lexus
Każdy kto doświadczył powolnej jazdy lewym pasem autostrady, za średnio skoncentrowanym na jezdni „zawalidrogą” z pewnością ucieszyłby się, gdyby zaprezentowana przez Lexusa 1 kwietnia 2017 roku technologia okazała się nie być żartem a rzeczywistym wyposażeniem samochodu. Usługa „Lane Valet” pozwalałaby bowiem na zdalne przesunięcie takiego niedzielnego kierowcy na prawy pas, torując przejazd tym, którzy poruszają się szybciej od niego. Kto wie, czy ten dowcip nie okaże się proroctwem, bo w dobie autonomicznych samochodów, monitorujących natężenie ruchu i korygujących swoje położenie względem innych obiektów na drodze, takie rozwiązanie wcale nie wydaje się być czymś nierealnym. W każdym razie na pewno byłoby warte dopłaty ;)

https://www.youtube.com/watch?v=joSzg5BQRfk

 

6. Paramount Channel
Paramount w 2017 roku zrobił swoim primaaprilisowym żartem ukłon w stronę fanów Andie MacDowell i Billa Murraya. Przez cały dzień (od 6:15 do 00:40) emitował film z tą dwójką aktorów. Kto widział „Dzień świstaka” dostrzeże w tym żarcie drugie dno. Dla tych, którzy nie widzieli krótki spoiler – film opowiada o mężczyźnie który „utknął” w czasie, przeżywając cały czas tytułowy Dzień Świstaka. Swoją drogą powinni taką ramówkę docenić ci, którym zdarza się przysnąć przed telewizorem…

 

7. Ikea Singapur
Ciekawą akcję przeprowadził również w ubiegłym roku singapurski oddział sklepu IKEA. Na facebookowym profilu pojawiły się zdjęcia, na których przestrzeń do zabawy dla dzieci została mocno przearanżowana. Zjeżdżalnie i baseny z piłeczkami zostały zastąpione przez fotele, a zamiast zabawek w dziecięcych rączkach zawitały… iPady. Przez social media przelała się fala krytyki oburzonych rodziców, którzy upominali włodarzy, że to zły krok i grozili, że zaprzestaną robić zakupy w sklepach szwedzkiego giganta. IKEA reagowała czasami wyważonymi, a czasami zabawnymi komentarzami na zarzuty fanów. Kiedy wyszło na jaw, że to tylko primaaprilisowy żart, zebrała gratulacje, nie tylko za udany „wkręt”, ale również za zwrócenie uwagi na tak istotną kwestię jak konieczność aktywności fizycznej dzieci.

 

 

Prima aprilis to świetna okazja, żeby w mniej formalny, a czasem nawet nieco kontrowersyjny sposób zwrócić uwagę na swoją markę i skłonić fanów do dyskusji. A czy Wy daliście się kiedyś wkręcić w jakiś żart swojej ulubionej marki? Zachęcamy do pozostawiania komentarzy pod wpisem na naszym Facebooku.

 

Paweł Zasuń, Marketing specialist, INIS, p.zasun@inis.pl

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Marketing emocji, czyli inspirujące kampanie z okazji Dnia Matki

Wielkimi krokami zbliża się Dzień Matki, z tej okazji chcemy zaprezentować kilka niezapomnianych kampanii reklamowych, których elementem kluczowym są emocje.  Zaopatrzcie się w chusteczki, bo wzruszenie gwarantowane!

Facebook testuje swoje narzędzie do e-mail marketingu

W świecie marketingu internetowego zapowiada się na kolejną, niemałą rewolucję. Zespół Facebooka ogłosił, że od jakiegoś już czasu prowadził pracę nad nowym narzędziem, służącym do e-mail marketingu. Obecnie jest już na etapie testowania swojego nowe...

Prelekcja INIS i Deep.BI na Forum IAB 2019

W dniach 5-6 czerwca, w Warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się kolejna edycja jednej z najważniejszych i najbardziej inspirujących konferencji branży digital. Forum IAB od ponad 12 lat wytycza standardy najlepszych praktyk...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
tw
yt
ig