BLOG

7 kampanii reklamowych promujących edukację

7 kampanii reklamowych promujących edukację

W sklepach edukacyjny szał, jeszcze tylko kilka tygodni i młodzież znów wyruszy do szkół, a za następne kilka tygodni, studenci rozpoczną swoje nowe studia lub kolejny semestr. Czy edukację można promować w sposób kreatywny? Sprawdziliśmy to:

 

1. Politechnika Śląska

https://www.youtube.com/watch?v=R1ASNB0HEh8

Tegoroczna kampania rekrutacyjna Politechniki Śląskiej nie pozostawia wątpliwości - kreatywność jest wpisana w życie i decyzje, które podejmujemy. To my wybieramy jak spędzamy czas na studiach, oraz to dzięki temu, że robimy to co lubimy - uczelnia ma szansę na rozwój technologiczny. Piękny spot reklamowy, który bezbłędnie pokazuje to, co czasami łatwo nam umyka podczas podejmowania nauki w szkole - uczysz się, doświadczając nowego i podejmując ważne decyzje. Nigdy przez samą teorię.

 

2. Uniwersytet Wrocławski

https://www.youtube.com/watch?v=MrJfH2Hrb2o

Odkrywanie wiedzy, którą ludzkość zdobywała przez kilka wieków oraz fakt, że Uniwersytet Wrocławski istnieje od 1702 roku - te dwa czynniki zadecydowały o wyborze fabuły do kampanii promującej kierunki studiów na UWr. To hołd dla edukacji i rozwoju, to również promocja najlepszego profesora językoznawstwa w Polsce - Jana Miodka. Wiedza jest wszędzie i można ją zdobywać w sposób mistyczny - i czcić jak nieodgadnione źródło poznania. Wiedza to wartość, która daje nam możliwość szerszego odkrycia świata i wszechświata (astronomia).

 

3. Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego

https://www.youtube.com/watch?v=7DaADABOmTI

Pokazanie rolnictwa jako sposób na życie wśród zwierząt, pełnię przyrody i wolność życia wśród roślin - w kontraście do młodzieży, która krytykuje rolnictwo. Bardzo ciekawy i nietypowy spot reklamowy, który promuje technikum rolnicze w Brześciu Dolnym. Jak zachęcić młodzież do wyboru tak nietypowego kierunku edukacji jak rolnictwo? Pokazując im wolność, którą ten zawód daje. I kontrę do obecnych czasów. Kampania ta promuje sposób edukacji, który jest bardzo niepopularny w Polsce - wartość tej kampanii to oryginalność.

 

 

4. Kampania społeczna programuj.gov.pl

https://www.youtube.com/watch?v=dhus4ehOYPM

Czy programowanie nie jest obecnie najważniejszą dziedziną wiedzy ze wszystkich? Ale wciąż tak mało osób łączy programowanie z tworzeniem gier komputerowych. Wolimy skupiać się na programowaniu w branży IT, a pomijamy potężny i stale rosnący w Polsce rynek gier komputerowych. Ministerstwo Cyfryzacji postanowiło zachęcić młodych ludzi do rozwijania się i tworzenia własnych gier. W spocie pojawiają się informacje, że narzędzia są dostępne za darmo, a naukę można podjąć w każdym wieku.

 

5. Uniwersytet Gdański

https://www.youtube.com/watch?v=3t2pHfxsqRk

Spot jest bardzo lifestyle'owy i pokazuje, że na studiach nie do końca chodzi o naukę, ale również o to, co dzieje się po wyjściu z auli i o otoczenie, które masz wokół siebie. Tym lepiej, jeżeli jest to plaża, morze i mnóstwo poznanych młodych ludzi - bardzo ważne jest, by dbać o tzw. work-life balance. Możesz rano robić niemożliwie trudne rzeczy w laboratorium, a po południu iść na drinka mohito - i nikt na ulicy nie zobaczy ogromu specjalistycznej wiedzy, którą posiadasz. Spot przełamuje również stereotyp, że naukowcy to ludzie, którzy są nudni i prawie nie wychodzą ze swojej pracowni. Uniwersytet Gdański to styl życia - i trudno się z tym nie zgodzić.

 

6. Politechnika Wrocławska

https://www.youtube.com/watch?v=u6TFVrT3IaQ

Twórcy spotu Politechniki Wrocławskiej świetnie pokazali, że edukacja to trudny proces, podczas którego czeka nas wiele trudnych momentów, ciężkich chwil i bardzo niekomfortowych decyzji. Pokazywani są młodzi, ambitni ludzie, których upór i determinacja w dążeniu do zdobycia wiedzy z wymarzonej dziedziny, sprawia, że wykraczają daleko poza swoje własne możliwości - konstruując rzeczy skomplikowane technologicznie lub trenując ciężko do zawodów. Na końcu pojawia się sukces - zaliczonych studiów, zrealizowanego projektu, otrzymania nagrody. Pięknie pokazane blaski i cienie studiów inżynierskich.

 

 

7. Będzie... będę... - spot ORE

https://www.youtube.com/watch?v=rQk6uIBTFEE

Piękna kampania, która pokazuje aspiracje rodziców oraz ambicje i pasje dzieci. Spełnienie w tym, co się robi i podjęcie edukacji to wybór, który zawsze powinien należeć tylko i wyłącznie do dziecka. Rodzice nie powinni stawać na przeszkodzie, narzucając dzieciom swoją wolę. Przy okazji spot promuje szkoły zawodowe w Polsce - i robi to w sposób bardzo jasno obrazujący - wysokie zarobki i pasja do swojej pracy to rzeczy, które niekoniecznie otrzymamy po super ambitnych studiach. Wystarczy, że robimy to, co naprawdę kochamy.

Każda z tych kampanii przedstawia edukację w szkołach w kompletnie oryginalny sposób - nowocześnie, technicznie i bez cienia wątpliwości, że jest to absolutna wartość dla naszego życia i coś, co bardzo mocno nas kształtuje. Wszystkim studentom i uczniom życzymy udanego kolejnego roku - cieszcie się wakacjami ;)

 

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Facebook testuje swoje narzędzie do e-mail marketingu

W świecie marketingu internetowego zapowiada się na kolejną, niemałą rewolucję. Zespół Facebooka ogłosił, że od jakiegoś już czasu prowadził pracę nad nowym narzędziem, służącym do e-mail marketingu. Obecnie jest już na etapie testowania swojego n...

Prelekcja INIS i Deep.BI na Forum IAB 2019

W dniach 5-6 czerwca, w Warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się kolejna edycja jednej z najważniejszych i najbardziej inspirujących konferencji branży digital. Forum IAB od ponad 12 lat wytycza standardy najlepszych praktyk...

6 rzeczy, które każdy e-commerce powinien zrobić przed Black Friday

Żniwa w e-commerce już lada moment. Na przełomie listopada i grudnia cała branża internetowego handlu liczy na maksymalizację zysków, w związku z nagromadzeniem w krótkim odstępie czasu, wielu doskonałych okazji do podniesienia słupków sprzedaży. Zac...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
tw
yt
ig
eu