BLOG

7 inspirujących reklam świątecznych

7 inspirujących reklam świątecznych

Kiedy witryny sklepowe rozświetlają tysiące lampek, za oknem pojawia się delikatny mróz, a w radiu usłyszeć można Last Christmas to znak, że Święta tuż tuż. 

Od lat święta w marketingu mają się dobrze i zwykle są czasem, kiedy marki prześcigają się w kolejnych pomysłach na kampanie reklamowe. Zawsze jednak stawiają w dużej mierze na emocje, bo przecież Święta to moc wzruszeń. 

Czas na 7 inspirujących kampanii świątecznych. Oto nasze subiektywne zestawienie:

  • Apart - marka od lat w swoich świątecznych spotach reklamowych pokazuje bajkowy, cukierkowy wręcz świat, wypełniony luksusem i blichtrem. W 2020 roku pojawiła się najdłuższa i zdaniem wielu krytyków najbardziej pozbawiona historii reklama, która doczekała się nawet parodii. I choć scenariusz może rzeczywiście był dość mocno przerysowany i nadzwyczaj rozciągnięty w czasie (emisyjnym) to nie można odmówić kampanii tego, że to jedna z tych, którą się pamięta. Przypomnijmy sobie zatem piękną i długą reklamę Apartu.

https://youtu.be/RbnzyuJvU1c

  • YES - pozostając w klimacie biżuterii, acz na zupełnie przeciwległym biegunie do reklamy Apartu, na uwagę zasługuje także ubiegłoroczna kampania marki YES, której zamysłem było oddanie niejako hołdu wszystkim kobietom, które na co dzień spotykają się z brakiem zrozumienia, które borykają się z problemami, brakiem akceptacji, ograniczaniu ich praw i wolności słowa. Kampania jest odpowiedzią na to, co dzieje się w sferze społeczno-politycznej. Zwraca uwagę na najistotniejsze kwestie, jest swego rodzaju manifestem współczesnych kobiet. I choć nie jest typową reklamą świąteczną, to jednak gdzieś i ten motyw się przewija. Odpowiedź marki brzmi: YES dla kobiet. I bardzo to szanujemy. 

https://youtu.be/--T8-Jw52Qc

  • Coca-Cola - w naszym zestawieniu nie może zabraknąć reklamy kultowego gazowanego napoju. Zwłaszcza że w masowej popkulturze utarło sio powiedzenie, że nie ma Świąt bez świecącej ciężarówki Coca-Coli. I coś w tym rzeczywiście jest. Co roku marka przynosi nam sporą dawkę wzruszeń i tak naprawdę ciężko jest wybrać jedną konkretną najlepszą kampanię.  Nie mniej chcieliśmy przypomnieć reklamę z 2020 roku, której przyświecało hasło “This Christmas, give something only you can give”. Poza pojawieniem się słynnej ciężarówki mamy tu historię, która chwyta za serce. Świąteczne powroty to coś, na co tak wszyscy czekamy… Zobaczmy to. 

https://youtu.be/yg4Mq5EAEzw

  • IKEA - czy może być coś straszniejszego niż atakująca wielka pomarańcza w zimowo-świątecznej scenerii? I to wszystko w rytm dość przejmującej muzyki... Marka IKEA pozostając w duchu zero waste promuje ekologiczne podejście do życia. Czas świąt to zawsze totalny przesyt wszystkiego, dlatego warto pomyśleć o tym, by nie marnować tego, co mamy. W dobie obecnej sytuacji na rynku przesłanie to zdaje się mieć jeszcze większy wydźwięk. Wystarczy niewiele, żeby zmienić wiele…

https://youtu.be/jm1TjwCd6P8

  • Allegro - świąteczne reklamy Allegro to prawdziwe wyciskacze łez. Z roku na rok marka prezentuje nam ujmujące spoty reklamowe, które przedstawiają to, co w życiu jest najważniejsze. Z pozoru proste, codzienne historie stają się niezwykłymi, chwytającymi za serce opowieściami, a charakterystyczne pytanie końcowe: a TY czego szukasz? zostawia widza z pewnego rodzaju refleksją. Przypomnijmy sobie kampanię z 2016 roku z dziadkiem w roli głównej. Wzruszenie gwarantowane!

https://youtu.be/tU5Rnd-HM6A

  • LIDL - ubiegłoroczna świąteczna kampania na rynek brytyjski, choć z początku może wydawać się dość nudna, to tak naprawdę wyprzedza obecne czasy dając obietnicę, ze LIDL będzie gotowy na święta zawsze: bez względu na to, czy mamy rok 2022 czy 2041. Zmienić może się jedynie sposób pokrojenia świątecznego indyka.  

https://youtu.be/SfexHlJ-BVU

  • Paczka pełna Ż(ywiec) -  na koniec naszego zestawienia pojawia się tegoroczna kampania przedświąteczna Żywca, która opiera się na wieloznaczności słowa paczka. Paczka oznaczać może prezent, grupę znajomych, czy wreszcie czteropak złocistego napoju. Święta to czas radosnych spotkań w gronie rodziny lub przyjaciół właśnie i to do tego nawiązała marka. Wszak “zimą raźniej w paczce”.

https://youtu.be/P5Q-Xw6fXOc\

 

Od świątecznych reklam zwykle oczekujemy więcej: więcej wzruszeń, więcej emocji, więcej beztroskich chwil szczęścia. Czy nasz subiektywny przegląd spełnił te oczekiwania? Z tym zostawiamy Was drodzy czytelnicy, czekając na kolejne, warte uwagi świąteczne spoty.

Dobrych Świąt!

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Marketing emocji, czyli inspirujące kampanie z okazji Dnia Matki

Wielkimi krokami zbliża się Dzień Matki, z tej okazji chcemy zaprezentować kilka niezapomnianych kampanii reklamowych, których elementem kluczowym są emocje.  Zaopatrzcie się w chusteczki, bo wzruszenie gwarantowane!

Facebook testuje swoje narzędzie do e-mail marketingu

W świecie marketingu internetowego zapowiada się na kolejną, niemałą rewolucję. Zespół Facebooka ogłosił, że od jakiegoś już czasu prowadził pracę nad nowym narzędziem, służącym do e-mail marketingu. Obecnie jest już na etapie testowania swojego nowe...

Prelekcja INIS i Deep.BI na Forum IAB 2019

W dniach 5-6 czerwca, w Warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się kolejna edycja jednej z najważniejszych i najbardziej inspirujących konferencji branży digital. Forum IAB od ponad 12 lat wytycza standardy najlepszych praktyk...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt