BLOG

7 inspirujących kampanii walentynkowych

7 inspirujących kampanii walentynkowych

Luty jest miesiącem miłości. To właśnie 14 lutego obchodzimy Walentynki, czyli Dzień Zakochanych. To zwykle czas, kiedy celebrując swoją miłość zakochani wzajemnie wręczają sobie prezenty i nie szczędzą miłych słów. 

Jednak jak się okazuje 14 lutego to nie tylko święto zakochanych, ale marketerów też. Motyw miłosny bardzo często jest wykorzystywany w kampaniach reklamowych, wywołując pozytywne emocje takie jak wzruszenie, szczęście czy melancholię, a czasem złość i smutek. Twórcy spotów walentynkowych co roku starają się jak mogą, by przedstawić swoją markę czy produkt w jak najlepszym świetle, tak by zapaść w pamięć swych odbiorców. I choć od lat motyw miłosny jest powielany w reklamach to wciąż działa. 

Czas na 7 kampanii inspirowanych miłością. Oto nasze subiektywne zestawienie:

 

  • W Walentynki kochaj siebie! 

Marka YES w ubiegłym roku postawiła na jasny i klarowny komunikat. Kiedy w dzień zakochanych wszyscy nastawiają się na okazywanie miłości innym, kompletnie zapominamy o nas samych. A by kochać innych, powinniśmy najpierw pokochać siebie.

https://youtu.be/jiwFZMldLVI

 

  • Will you marry me?

W 2014 roku marka Schwarzkopf opowiedziała piękną historię miłosną, w której to ON wciela się w role narratora opowiadającego o swojej kobiecie i o tym, dlaczego tak bardzo ją kocha. Historia kończy się wzruszającą sceną zaręczyn. Bo czy jest lepszy moment na zaręczyny niż Walentynki?

https://youtu.be/MfWfO2oMaBk

 

  • The story Of Sarah & Juan

Czy można stworzyć piękną opowieść miłosną wokół gumy do żucia? Można! I to jaką! Marka Extra Gum w 2016 roku (na 2 miesiące przed walentynkami) w pięknym, wzruszającym spocie reklamowym opowiada historię, która chwyta za serce. Zobaczcie sami.

https://youtu.be/5aed0oQHjFs

 

  • Wymień ubrania po EX

Walentynki to nie tylko szczęśliwe historie miłosne. Bywa, że to czasem także czas rozstania. Zalando w dość niekonwencjonalny sposób podeszło do tematu, przekonując, że 14 lutego to dobry czas, by zrobić miejsce na nowe, by uporządkować życie i szafę. Pozbądź się ubrań po EX wymieniając je na Zalando Pre-owned. Zyskasz miejsce w garderobie i to w duchu less waste.  

https://youtu.be/kUbM6_OUtwI

 

  • Love is Love

W naszym zestawieniu nie mogło zabraknąć spotu, który co prawda nie jest typowo walentynkową kampanią, ale za to jest częścią wielkiej akcji społecznej Onetu, Kampanii Przeciw Homofobii, Stowarzyszenia Miłość nie Wyklucza oraz Fundacji Trans-fuzja. Przesłanie jest jedno: miłość nie ma koloru skóry, wyznania, orientacji. Jest równa. Miłość to miłość!

https://youtu.be/yNnIpBbEbQk

 

  • Człowiek, który oszczędzał na wszystkim

W 2020 roku ING w dość zabawny sposób opowiedział historię pewnego Joachima, który  oszczędzał na wszystkim, na czym tylko się dało do czasu… gdy w jego życiu pojawiła się Joanna. Oszczędzać warto, ale nie na miłości! 

https://youtu.be/hIRNUvKvmwU

 

  • What do you want for Valentine’s Day?

I na koniec coś lekkiego i przyjemnego. W 2015 roku MR Price przygotowało spot, w którym główną role odgrywają dzieci. One nieco inaczej postrzegają święto zakochanych. Zapytane o to, czym jest miłość, czy chcą mieć chłopaka/dziewczynę, czy wreszcie co chciałyby dostać na Walentynki w przemiły sposób przenoszą nas w beztroski czas dzieciństwa. Walentynki oczami dzieci wyglądają mniej więcej tak:

https://youtu.be/F1UZ_iJpS7M

 

Miłość to dobry motyw przewodni w kampaniach reklamowych. Reklamy, które opierają się na uczuciach i emocjach, często są bardziej przemawiające, zapadają w pamięć, wzruszają, a czasem też bawią. Nasz subiektywny przegląd jest tego najlepszym przykładem. Pamiętaj, że dobrze jest kochać nie tylko od święta. Cudownych Walentynek!

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt