BLOG

10 mln e-turystów w polskiej sieci

10 mln e-turystów w polskiej sieci

W styczniu 2015 roku ponad 10 mln użytkowników sieci odwiedziło strony WWW o tematyce turystycznej. To blisko czterokrotnie więcej niż 10 lat temu, kiedy strony te odwiedzało niemal 2,7 mln internautów. Chcesz wiedzieć, jakie trendy królują aktualnie wśród e-turystów? Dowiesz się tego z analizy firmy Gemius.

Gemius postanowił sprawdzić, jak na przestrzeni 10 lat zmieniała się popularność stron internetowych o tematyce turystycznej. Analiza objęła dane ze stycznia w latach 2005–2015.

Blisko co drugi internauta to e-turysta.

W styczniu 2015 roku strony o tematyce turystycznej przyciągnęły ponad 10 mln użytkowników sieci (niemal pięciu na dziesięciu internautów). To o blisko cztery razy więcej niż 10 lat wcześniej w analogicznym okresie, kiedy strony te odwiedziło blisko 2,7 mln internautów (trzech na dziesięciu internatów).

Polacy rezerwują hotele online.

Wśród internautów odwiedzających strony turystyczne najpopularniejszy okazał się serwis należący do grupy Onet-RASP – Podróże.onet.pl, który w styczniu 2015 roku odwiedziło ponad 1,94 mln użytkowników sieci (9 proc.). Zaraz za tym serwisem znalazła się platforma Booking.com (1,72 mln; 7,9 proc.) umożliwiająca rezerwację online hoteli we wszystkich krajach na świecie, Rozkład–pkp.pl (1,61 mln; 7,4 proc.) oraz Turystyka.wp.pl (1,59 mln; 7,4 proc.). Zestawienie pięciu najpopularniejszych stron turystycznych zamyka E-podrożnik.pl, który w styczniu 2015 odwiedziło 1,38 mln (6,4 proc.).

 Gemiu_eturysta


O badaniu Megapanel PBI/Gemius

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.

Źródło: https://www.gemius.pl

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt