Lead generation z wykorzystaniem targetowania behavioralnego

 inis-case_strefa-rodziny.pl_1

 

Głównym celem projektu było zebranie wysokiej jakości leadów kontaktowych, z wykorzystaniem targetowania behavioralnego. Jego osiągnięcie było możliwe dzięki określeniu celów pośrednich takich jak:

  • dotarcie do rodziców dzieci w wieku 0-14 lat,
  • uzyskanie informacji podstawowych na temat tych osób, np. wiek i zainteresowania dziecka,
  • analiza potrzeb i podział na grupy wiekowe, w zależności od profilu klientów, np.: rodzice dzieci w wieku do 3 lat, dla producentów wózków dziecięcych,
  • wygenerowanie wysokiej jakości leadów kontaktowych do dalszych działań marketingowych klientów.

Emailingowa Sieć Reklamowa INIS opracowała poszczególne elementy projektu oraz przetestowała cały mechanizm działań, który obejmował:

  • stworzenie i testy Landing Page, ankiet i formularza kontaktowego,
  • przygotowanie i testy e- mailingów reklamowych: spam testy, testy kreacji na różnych pocztach, kreacja responsywna,
  • stworzenie kreacji Display pod retargeting,
  • wprowadzenie algorytmów walidacji systemu Expectus, poprzez sprawdzanie danych na etapie wypełniania formularza kontaktowego,
  • ustalenie terminów kilkudziesięciu wysyłek e-mailingowych,
  • realizacja kampanii i bieżąca analiza generowanych leadów.

Wyniki działań przekroczyły wszelkie oczekiwania. Zakładano wygenerowanie 5000 poprawnych ankiet, podczas gdy stopień realizacji przewyższył o 44% założenia, tym samym uzyskano 7180 poprawnie wypełnionych ankiet. Wysłano 970 000 e-maili, a otworzonych zostało prawie 100 tysięcy wiadomości, dzięki czemu uzyskano współczynnik Open Rate na poziomie 10,3%. Kreacja przyciągnęła prawie 66 tysięcy odbiorców, wskaźnik CTR wyniósł 6,8% (średni CTR kampanii do baz własnych, wg raportu IAB 2013 roku wynosi 6,4%), natomiast współczynnik CTR w stosunku do otwartych e-maili wyniósł aż 66%. Wszystkie działania doprowadziły do uzyskania współczynnika Lead Rate, czyli leadów w stosunku do unikalnych użytkowników na poziomie 13,2%.