Generowanie leadów kontaktowych poprzez wielokanałową kampanię online

inis-case-hostersi-ver1

Celem dostawcy usług hostingowych i chmurowych było, zebranie przez internet leadów kontaktowych do osób zainteresowanych nowopowstałym produktem Breachcomber.

Grupę docelową stanowili przedsiębiorcy oraz osoby, których strona www jest niezbędnym elementem działań biznesowych.

Realizacja kampanii e-mailingowej odbywała się w dniach 13-24 kwietnia 2015 roku, w dwóch niezależnych turach – co poniedziałek, wśród grupy docelowej małych
i średnich przedsiębiorstw, których dostępny wolumen rekordów w bazach wyniósł 87  000 adresów e-mail, z czego 3 800 osób otworzyło wiadomość dając tym samym wskaźnik open rate na poziomie 4,37%. CTR, czyli współczynnik klikniętych do otwartych e-maili wyniósł 8,42%, natomiast lead rate został osiągnięty na poziomie 16,25%, tym samym 52 osoby wypełniły formularz.

Podczas drugiego etapu kampanii e-mailingowej czyli e-mail retargetingu, grupę docelową stanowiło prawie 1 500 rekordów i co ważne grupa ta została wyselekcjonowana spośród ponad 38 000 osób odwiedzających witrynę. Po odjęciu osób, które wypełniły formularz (52 wypełnione leady) system retargetingowy zlokalizował 39% rekordów i po dwóch godzinach ponowił do nich wysyłkę. Wskaźniki OR= 42% i CTR= 26% został osiągnięty na bardzo dobrym poziomie, a ze zrealizowanej wysyłki uzyskano 37 leadów.

W kampanii remarketingowej w kanale display wśród tej samej grupy docelowej, czyli małych i średnich firm zrealizowano 106 400 emisji kreacji reklamowej, z której pozyskano dodatkowe dwa leady.

Dwutygodniowa akcja wygenerowała  łącznie 91 leadów kontaktowych, które zostały przekazane do działu handlowego reklamodawcy. Zastosowanie wielokanałowości pozwoliło, dzięki działaniom bazującym na e-mail retargetingu odzyskać aż 37 kontaktów, które w początkowej fazie nie były zainteresowane wypełnianiem formularza kontaktowego.