BLOG

Rozmieszczenie ma znaczenie. Testy A/B w emailingach

Rozmieszczenie ma znaczenie. Testy A/B w emailingach

Testy A/B w kreacjach emailingowych pozwalają na wprowadzanie czasem niewielkich zmian, które niosą ze sobą wielkie efekty. Czy takie elementy jak button call to action bądź układ kreacji, czyli grafiki i tekstu mają znaczenie? Oczywiście, że tak. Tym bardziej, że mówimy o emailingach do baz zewnętrznych. Tutaj odbiorca jest bardziej wymagający bo zazwyczaj trafiamy do osób, które miały do tej pory znikomy bądź żaden kontakt z daną marką.

Z definicji Testy A/B pozwalają na porównanie skuteczności różnych kreacji wiadomości email na testowej grupie odbiorców. Dzięki temu możliwy jest wybór najskuteczniejszej z nich, a następnie rozesłanie jej do całej bazy emailingowej. Czyli w praktyce pozwalają one na zrezygnowanie z eksperckiej metody wyboru kreacji przez jedną osobę na rzecz, faktycznie skuteczniejszej kampanii potwierdzonej danymi statystycznymi.

Dla naszego klienta zrabatowani.pl przeprowadziliśmy testy A/B kreacji zapowiadającej oferty specjalne na Black Friday.

 

Kreacje różnią się układem graficznym i treści oraz call to action, czyli wezwaniem do działania. Po przeprowadzonych testach na bazach po 10 000 rekordów, większy CTR bo 10,99 proc. uzyskała wersja B (wersja A CTR 7,8 proc.) i to ona ostatecznie została wysłana do bazy ponad 530 000 kobiet.

Jakie czynniki wpłynęły na wyższy CTR?

CTA

W wygranej wersji zwraca uwagę kolorem, ale także formą, czyli stanowi klasyczny przycisk, który skłania odbiorcę do kliknięcia. Oczywiście należy pamiętać, że w przypadku emailingu reklamowego cała kreacja powinna być podlinkowana a nie wyłącznie button. Klient klikając gdziekolwiek powinien zostać przekierowany do strony docelowej. Linkując tylko C2A tracimy tak istotne kliki wpływające później na sprzedaż czy generowanie leadów.

 

Grafika

Mając zaledwie kilka sekund na przekonanie klienta do reakcji na emaila musimy skupić jego uwagę na najważniejszym przekazie, czyli treści. W wygranej kreacji wzrok kobiety skupiony jest zarówno na treści mówiącej o benefitach jak i call to action.

 

Treść 

Mailing reklamowy musi mieć jasny przekaz, jaką korzyść otrzyma osoba klikająca w kreację. Specjalny kod rabatowy na podwojenie zwrotu gotówki za zakupy, czyli Cashbacku (ZRABBF) umieszczony w osobnej linii i w wyróżniającej się kolorystyce. Należy pamiętać, że jeżeli dajemy klientowi coś ekstra musimy to wyróżnić graficznie, by przykuć jego uwagę. W wersji A nienachodzący napis na kapelusz zdecydowanie graficznie lepiej wygląda, jednak jak pozują testy A/B nie miał on ostatecznie wpływu na lepsze efekty
kreacji A.

 

Pamiętajmy także, że emailingi reklamowe nie mogą być długie (w porównaniu z newsletterami) i responsywne, ponieważ odbiorcy powinna wyświetlić się cała kreacja bez względu na to czy odczytuje wiadomość na desktopie, tablecie czy smartfonie.

Dlaczego ta precyzja jest tak ważna? Bo pierwsze dobre wrażenie można zrobić tylko raz!

Monika Orłowska, performance media manager/team leader, INIS Masz pytania? Pisz do nas: monika@inis.pl

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt