BLOG

7 narzędzi marketera - cz. 3.

7 narzędzi marketera - cz. 3.

Cześć! Ponieważ poniedziałkową tradycją prezentujemy Wam wspaniałą siódemkę na siedem wspaniałych dni tygodnia, dziś postanowiliśmy wrócić na chwilę do cyklu „narzędzi” i wymienić te, które najbardziej usprawniają codzienną pracę marketera, copywritera, content menedżera, social media specjalisty, a nawet projektanta. Zapraszamy do testowania tej wiedzy w praktyce!

 

Iconfinder
czy ktokolwiek wyobraża sobie współczesną komunikację wizualną bez piktogramów? Jeśli tak, to zapraszamy na lotnisko, aby pozbyć się złudzeń. „Małe obrazki” ilustrujące informacje to podstawa szybkich przekazów. Iconfinder – jak sama nazwa wskazuje – pozwala znaleźć ikonki, infografiki, do wykorzystania w projektach, nawet tych komercyjnych, za darmo. Tak, pożądana reakcja u tych, którzy nie znali jeszcze tego narzędzia, to „Dodaj do ulubionych”. Szanujemy.

 

Unsplash
beautiful, free photos. Gifted by the world’s most generous community of photographers – to tyle słowem wstępu od założycieli platformy. Także wiecie… Prawdopodobnie największy na świecie bank darmowych zdjęć – bo nawet nie na zasadach cc – prezentujących doskonałą jakość i wysoki poziom artystyczny. Świetnie posortowane, gotowe do użytku w projektach blogów, SM, a nawet komercyjnego użycia na szerszą skalę. Samo obcowanie ze stroną jest tak przyjemne, że w ramach „odchamienia” wzroku warto zaglądać na Unsplash w ciągu dnia.

 

Placeit
chcesz pokazać klientowi, jak przygotowana przez Ciebie kampania będzie pięknie wyglądała na formacie mobile, ale kolejka do grafika w agencji jest dłuższa niż do Blikle’a w Tłusty Czwartek? Przedstawiamy narzędzie do tworzenia szybkich mockupów! Wystarczy wgrać do szablonu swój plik z dysku, albo z linka www i po chwili możemy pobrać gotową wizualizację. Nie potrzeba photoshopa,  ani zaawansowanych umiejętności, a co najmilsze – w niedużym rozmiarze mockup jest do pobrania w darmowej opcji.

 

Likealyzer
założyciele mówią o sobie, że stworzyli darmowe narzędzie pomagające markom odnosić sukcesy na Facebooku. Brzmi bajecznie, prawda? A jak działa? Wpisujesz swój adres na FB i dostajesz odpowiedź: co jest super, co ok, a co należy poprawić. Nie jest to tylko scoring, ale też bardzo przydatna „wypluwarka” rekomendacji dla prowadzących fanpage. Ocenia profile biorąc pod uwagę kilka kategorii, w tym wygląd oraz zaangażowanie w prowadzenie działań, więc chyba warto się schylić po to złoto?

 

Fanpage Karma
I znowu narzędzie dla Social Media Ninjów i ich lepszego życia :) Zarządzanie mediami społecznościowymi jeszcze nigdy nie było tak kompaktowe. Dzięki Fanpage Karma możesz nie tylko analizować profile i konkurencję, ale także zarządzać wszystkimi rozmowami z klientami w jednym narzędziu – po prostu wow! Mało tego, z poziomu narzędzia możesz komponować, planować i publikować posty. Zawarta w „środku” głębsza analityka pozwala lepiej poznać odbiorców tworzonych postów, mierząc i monitorując ich zaangażowanie, pozwala na generowanie czytelnych raportów, posiada również oprócz opcji standardowego monitorowania wpisów o Twojej marce – obrazowo nazwaną – funkcję shitstorm alert, która zwiastuje nadchodzące tsunami w socialach.

 

Website Grader
nachodzą Cię czasem myśli o tym, jak Twoje www jest percypowane przez użytkowników? No to masz narzędzie do oceny usability Twojej strony internetowej! Sprawdza funkcje w aż czterech kluczowych obszarach, takich jak: wydajność, wydajność na mobile’u, optymalizację pod kątem SEO, bezpieczeństwo serwisu. Oprócz suchych liczb zawiera też rekomendacje dotyczące obszarów do poprawy.

 

Tweetdeck
na koniec prezentujemy „bajer” dla tych, którzy chcą „Tweet like a pro”. Oficjalny, darmowy dodatek od Twittera, to narzędzie ułatwiające zarządzanie profilem (marki bądź osobistym) właśnie na Twitterze. Nie posiada żadnych ograniczeń w zakresie ilości użytkowników, jakie posiadają aplikacje zewnętrzne – to jego przewaga. Kolumnowy widok i możliwość dostosowania interfejsu do własnych preferencji ułatwiają korzystanie zeń, żebyś osiągnął tweetowy zen :)

 

Nina Giba, Copywriter, INIS, n.giba@inis.pl

Paweł Zasuń, Marketing specialist, INIS, p.zasun@inis.pl

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt