BLOG

7 inspirujących kampanii na Dzień Babci i Dziadka

7 inspirujących kampanii na Dzień Babci i Dziadka

Święto Dnia Babci przypadające w kalendarzu na 21 stycznia, po którym obchodzimy Dzień Dziadka (22 stycznia), to dobra okazja do przypomnienia sobie kilku konwencji reklamowych wykorzystujących motyw seniora w opowieści o marce.

A jest z czego czerpać, bo jak piszą autorzy akcji łączącej młodych i seniorów „Wiekowe zajawkowe” – pokolenie dziadków to fascynujące historie, bogaty bagaż doświadczeń i przeżyć, którymi warto się dzielić.

 

1. Stara sprawdzona nostalgia
Oczywiście w tym miejscu nie mogło pojawić się nic innego jak „Czego szukasz w święta?” (English for beginners) od Allegro. Raz, że dosłownie chwilę temu miała miejsce Wigilia (i TAK to ta sama reklama, która znalazła się w naszym subiektywnym zestawieniu świątecznych kampanii), a dwa, że film został szeroko doceniony przez zagraniczne media. Trafił też na pierwsze miejsce playlisty YouTube z najbardziej poruszającymi reklamami bożonarodzeniowymi. Nie sposób zatem by ten wybór jakkolwiek podważyć: ten spot to majstersztyk z idealnie zachowanym balansem emocji – wątki humorystyczne ustępują finalnie miejsca wzruszeniu uderzającemu prosto w serce.

https://youtu.be/tU5Rnd-HM6A

Fakultatywnie: przywołujemy totalną klasykę z pewnymi cukierkami w roli głównej:)

https://youtu.be/e7hXeTLbgTw

 

2. Seniorzy w akcji
A konkretnie seniorki w akcji – społecznie zaangażowanej :) W 2013 roku Światowy Fundusz na rzecz Przyrody (WWF) zorganizował kampanię pod nazwą Narodowy Dzień Swetra – poruszającą problem globalnego ocieplenia. Odwołując się do przyjemnego archetypu babci robiącej na drutach, stworzono ciekawą ideę: przykręć kaloryfer, włóż sweter, bo babcia sprawdzi, czy nosisz ten, który własnoręcznie dla ciebie wydziergała.

https://youtu.be/gUvkwJ8q82Y

Fakultatywnie: kampania społeczna Rzecznika Praw Dziecka.
https://www.youtube.com/watch?v=HMcEOTo8hrc

 

3. Wesołe jest życie staruszka
W reklamach oferujących pakiety Virgin Mobile występuje dynamiczna staruszka, nazwana buńczucznie Gigababcią. Ma całkiem „klawe” życie. W pewnym sensie nawet „wyczesane”. Odwiedza salon fryzjerski, skacze z mostu na bungee, pozuje w driftującym samochodzie… Niestety nie każdy w jesieni życia będzie mógł zaszaleć tak samo. Na miejscu trzecim przypominamy historyczne już spoty reklamowe. 

https://youtu.be/Jrvx07HTGdk

Fakultatywnie: prawdziwy dinozaur gatunku.

https://www.youtube.com/watch?v=iJGuz1NaDIk

 

4. Metoda na wnuczka
Czy porady babci mogą się przydać? Zawsze! A w trakcie, kiedy ktoś nas goni? Oczywiście! Ta zaskakująca puenta jest kluczem do jednego ze spotów w kampanii „Ponad Standard” x-kom, w której zawarto kilka zabawnych historii z życia codziennego. A babcia? Na schwał! Sami zobaczcie.

https://youtu.be/Jtt6B79v-7k

Fakultatywnie: ta sama babcia, ale tym razem chce kupić komputer dla wnusia...
https://www.youtube.com/watch?v=dWEIYLysGDA

 

5. Tradycja, tradycja i jeszcze raz rodzina
Reklama filmowa stworzona przez JWT (Portugalia) dla Vodafone, w kategorii elektronika, mogłaby spokojnie stawać w konkury z naszą rodzimą reklamą Ikea „W święta zamień się w słuch. Zrób miejsce na miłość”. Podobna temperatura pod choinką i przy stole.

https://www.youtube.com/watch?v=4A7LEU-NkRk

Fakultatywnie: dość kontrowersyjny, ale skuteczny pomysł pewnego dziadka.

https://www.youtube.com/watch?v=V6-0kYhqoRo

 

6. Stary człowiek a może
Schemat starość vs. nowe technologie to chyba najczęściej wykorzystywany motyw spotów sięgających po seniorów, zaraz obok wyciskaczy łez spod znaku storytellingu. W tym schemacie zadziałała Netia w 2015 roku. Wypuściła kampanię reklamującą usługę o nazwie GigaNagrywarka, gdzie bohaterami reklam było trzech staruszków prowadzących zabawne rozmowy przed telewizorem, naprawdę dopracowane copywritersko. Warto odświeżyć.

https://www.youtube.com/watch?v=EE1OPvOHiDU

Fakultatywnie: Kultowy „Over the Rainbow” inspiracją dla norweskiego Lotto…
https://www.youtube.com/watch?v=2keNtOwZrnY

 

7. To mogło się wydarzyć naprawdę…
Ta propozycja powinna pójść „fakultatywnie”, ponieważ nie jest oficjalnym spotem Adidasa. Jednak geniusz przedstawionej historii, zgrabna fabuła, dobre wykonanie oraz – co tu dużo kryć – wzruszająca puenta na korzyść produktu marki zdominowały nasz wybór.
W przypadku tego spotu można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że marka inspiruje – starość sponsoruje (pomysły).

https://www.youtube.com/watch?v=gXfLl3qYy0k

Fakultatywnie: inny hit stworzony przez tegoż autora.

https://youtu.be/VP41GP0nfSQ

 

Zatem Droga Babciu i Drogi Dziadku. Dobrze, że jesteście. Inspirujcie! Wszystkiego dobrego!

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt