FAQ – Dla Wydawców

Wiele informacji w jednym miejscu

Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą z INIS wystarczy uzupełnić formularz rejestracyjny i czekać na kontakt z naszej strony. W ciągu dwóch dni roboczych jeden z naszych konsultantów zweryfikuje wskazane w zgłoszeniu dane i przyłączy Cię do naszej sieci.
Tak, jest to możliwe, przy czym powinieneś wcześniej zgłosić taką chęć Twojemu konsultantowi. System INIS jest tak skonstruowany, że daje możliwość zarządzania kilkudziesięcioma różnymi kontami z poziomu jednego planera. Funkcja ta jest przydatna wtedy, gdy zarządzasz wieloma bazami mailingowymi, których z różnych względów nie chcesz łączyć. Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą z INIS, wystarczy uzupełnić formularz rejestracyjny i czekać na kontakt z naszej strony. W ciągu dwóch dni roboczych jeden z naszych konsultantów zweryfikuje wskazane w zgłoszeniu dane i przyłączy Cię do naszej sieci.
Tak, współpracujemy również z osobami nieprowadzącymi działalności gospodarczej. Rozliczenia następują na podstawie rachunków, które są dla nas wystawiane – nie ma konieczności wystawiania nam faktur VAT. Szczegóły dotyczące rachunków uzyskasz od konsultanta.
Niestety nie. Współpracujemy tylko z osobami pełnoletnimi. Jeżeli chcesz podjąć z nami współpracę to konto musi zostać założone przez  Twojego opiekuna prawnego.
Jeżeli Twoja baza e-mailingowa została zbudowana w sposób legalny, tzn. każda z osób, które zapisały się do bazy, zrobiła to świadomie i potwierdziła chęć otrzymywania reklam od Ciebie i Twoich partnerów, wówczas możesz dołączyć do E-mailingowej Sieci Reklamowej INIS.
Nie, jeżeli właściciele adresów e-mail nie udzielili Tobie ani Twojej firmie zgody na wysyłanie do nich informacji handlowych. Wówczas nie możesz realizować wysyłek, wykorzystujących ich adresy.
Tak. Jeżeli jesteś pośrednikiem, agencją, która podpisała umowę z właścicielem bazy na jej zarządzanie.  Wystarczy, że przedstawisz nam taką umowę, byśmy mogli stwierdzić, że wszystkie działania są  zgodne z prawem.
Aby zmienić hasło dostępu, należy w zakładce „Ustawienia podstawowe” podać stare hasło oraz uzupełnić pole „Nowe hasło” i potwierdzić dokonanie zmiany poprzez kliknięcie w przycisk „Zapisz”.

W tym celu należy wejść w zakładkę „Ustawienia Podstawowe konta” i wgrać nowy logotyp w sekcji „Aktualizacja loga”. Będzie ono widoczne w oknie edytora profilu subskrybenta.
Wytyczne dla pliku:

 

  • rozmiar – max. 500×200 pikseli
  • format – .jpg, .gif, .png
  • waga –  max. 1MB
Żeby usunąć konto z systemu INIS musisz przejść do działu „Ustawienia konta” i dalej – „Ustawienia rozszerzone”. W sekcji „Kasuj konto” znajduje się przycisk „Zażądaj usunięcia konta”. Jego kliknięcie spowoduje przesłanie odpowiedniego komunikatu do działu obsługi wydawców.
Pierwsze kampanie reklamowe będą widoczne na Twoim koncie w chwili, gdy zaimportujesz swoje adresy e-mail i uzupełnisz dane dotyczące posiadanej bazy adresowej. Poinformujemy Cię drogą mailową o czekającym mailingu do wysłania. Po zrealizowaniu wysyłki obowiązkowej, na koncie pojawią się dodatkowe mailingi reklamowe. Jeżeli chciałbyś częściej otrzymywać propozycje reklam, poinformuj nas o tym pod adresem reklama@inis.pl, a uwzględnimy tę prośbę w planowanych kampaniach reklamowych.
Z chwilą gdy potwierdzisz wysyłkę mailingu, naciskając przycisk „Wyślij obowiązkowy” lub „Wyślij i zarabiaj”, wysyłka zostanie zaplanowana do realizacji, a jej fizyczne wysłanie nastąpi z datą pokazaną w kolumnie „Termin realizacji”. Często stanie się to w jeden lub dwa dni od momentu, kiedy otrzymasz informację o czekającym do wysłania mailingu reklamowym.
Stopka mailingu generowana jest automatycznie z Twoich danych, uzupełnionych w ustawieniach konta. Gotowa stopka wygląda następująco: „Otrzymaliście Państwo ten mailing, ponieważ podaliście swój adres e-mail (adres odbiorcy) w serwisie (strona www wydawcy), godząc się jednocześnie na postanowienia zawarte w regulaminie (link do regulaminu wydawcy). Aby zrezygnować z dalszego otrzymywania korespondencji, użyj tego linka (link rezygnacji)”.
Nadawcą mailingu jesteś Ty, ponieważ to Ty realizujesz wysyłkę reklamową do swoich subskrybentów. W przypadku gdy jest to mailing reklamowy zlecony przez podmiot trzeci, w polu „Nadawca” dokładana jest także automatycznie jego nazwa. Uzupełniasz tylko swoją część: nazwę nadawcy taką, jaką wpisujesz realizując swoje mailingi. Wygląda to w następujący sposób: Reklamodawca (uzupełnia system)/Twoja nazwa nadawcy.
Mailing reklamowy zostanie zrealizowany do całej bazy adresowej, za wyjątkiem adresów znajdujących się w Grupie Prywatnej. Jest to grupa, w której można gromadzić adresy e-mail, do których nie chcemy wysyłać mailingów reklamowych. Podczas realizacji wysyłek reklamowych wszystkie adresy znajdujące się w tej grupie zostaną pominięte. Grupa ta może zawierać do 100 adresów e-mail.
E-mail marketplace to nowe narzędzie, które pozwala na automatyczną sprzedaż mailingów reklamowych do twojej bazy adresowej. Dołączając do e-mail marketplace sprzedajesz reklamy do twoich baz szybciej (na początku określasz warunki współpracy), skuteczniej (cały proces sprzedaży odbywa się za pomocą systemu) oraz efektywniej (na bieżąco śledzisz wyniki sprzedaży).

Aby dołączyć do e-mail marketplace wchodzisz do zakładki „narzędzia” i wybierasz „e-mail marketplace”. Następnie klikając „Dołącz do e-mail marketplace” rozpoczynasz swoją przygodę z automatyczną sprzedażą kampanii e-mailingowych do twoich baz. Od tej chwili, po określeniu warunków współpracy automatycznie zwiększasz przychody na twoich bazach.

W e-mail marketplace obowiązują następujące modele rozliczeń:
Mailing zasięgowy do całej bazy CPM (cost per mille) – rozliczenie za 1000 wysłanych e-maili
Mailing targetowany CPM (cost per mille) – rozliczenie za 1000 wysłanych e-maili + targetowanie bazy
Udostępniasz tylko te grupy, które chcesz sprzedawać. Grupy udostępnione w zasobach publicznych  w systemie mailingowym widoczne są w e-mail marketplace jako gotowe do sprzedaży. W e-mail marketplace widzisz wszystkie posiadane grupy, które w każdej chwili możesz upublicznić poprzez kliknięcia „TAK”. Analogicznie możesz w każdej chwili wyłączyć daną grupę ze sprzedaży klikając „NIE” w zasobach publicznych.

Jeżeli w systemie mailingowym nie masz utworzonych grup adresów, wówczas tabela z grupami w e-mail marketplace będzie pusta. W pierwszej kolejności musisz zaimportować adresy w systemie mailingowym i podzielić je na grupy.

Tak. W każdej chwili możesz zmienić warunki współpracy. Po wejściu do e-mail marketplace klikasz „Edytuj” i dokonujesz korekty warunków. Nie zapomnij zapisać nowych warunków. Na koniec zostanie podsumowany nowy wolumen bazy przeznaczonej do sprzedaży.
Statystyki automatycznej sprzedaży w e-mail marketplace możesz zobaczyć w ogólnych statystykach znajdujących się w menu głównym. Po wybraniu zakresu czasu czy rodzaju wykresu pojawia się podsumowanie z dotychczasowej sprzedaży.
Tak. Po zalogowaniu do systemu w panelu wydawcy na stronie głównej znajduje się okno „Twoje zarobki”, gdzie widzisz przychód w danym dniu, miesiącu, a także wysokość przychodu od dnia dołączenia do e-mail marketplace. Po kliknięciu „przejdź do finansów” dodatkowo możesz zobaczyć historię płatności.
Zasoby publiczne to miejsce gdzie umieszczane są grupy adresowe, które przeznaczone są do sprzedaży. Grupy te widoczne są u innych użytkowników jako dostępne do targetowania.
Tak, jeżeli mailingi odpowiadają warunkom jakie określiło się w e-mail marketplace. Po stornie wydawcy nie ma dodatkowej akceptacji. Jeżeli zaznaczone zostają kategorie mailingów, których nie chce się wysyłać do bazy to wewnętrzna moderacja systemu nie pozwoli na emisję e-maili o takich treściach.
Nie. Reklamodawca określa: tematykę, termin wysyłki, stawki oraz target. System z automatu dobiera bazy, które spełniają te kryteria i przedstawia reklamodawcy potencjał jaki jest do wykorzystania przy spełnieniu przyjętych założeń.
Targetowanie grupy publicznej odbywa się poprzez wybór filtrów globalnych przy danych rekordach. Filtry globalne to określone w systemie cechy, które można przypisać do danego adresu e-mail w systemie mailingowym. Filtry udostępnione w zasobach publicznych będą widoczne jako targety. Aby targety były widoczne, dana grupa musi znajdować się w zasobach publicznych.
Przejdź do działu „Panel wydawcy”, następnie kliknij zakładkę „Programy reklamowe”. Znajdź interesującą Cię kampanię i kliknij w pomarańczowy przycisk „Dołącz do programu”. Akceptację lub odrzucenie zgłoszenia otrzymasz drogą e-mailową na podany przez Ciebie adres w ciągu jednego dnia roboczego. Jeśli nie dostaniesz żadnej wiadomości, zgłoś ten fakt Twojemu konsultantowi lub kontaktując się z nami za pomocą ogólnego e-maila dla wydawców: cs@inis.pl
Rekomendujemy przyłączanie do programów, które są w kategorii Twojej witryny. Jeżeli zgłosisz się do takiego programu reklamowego, do którego treść Twojej witryny nie jest dopasowana,  istnieje wówczas duże prawdopodobieństwo odrzucenia zgłoszenia.
Informacja o akceptacji programu pojawi się na Twoim koncie w „Panelu wydawcy”. Przy programie, do którego się zgłosiłeś pojawi się status: „Zaakceptowany” oraz dwa przyciski: „Pobierz kreację” oraz „Zrealizuj wysyłkę”.
Akceptację lub odrzucenie zgłoszenia otrzymasz także drogą e-mailową na podany przez Ciebie adres w ciągu jednego dnia roboczego. Jeśli nie dostaniesz żadnej wiadomości, zgłoś ten fakt Twojemu konsultantowi lub kontaktując się z nami za pomocą ogólnego e-maila dla wydawców.
Z chwilą akceptacji programu reklamowego, na liście programów pojawiają się przy nim dwa przyciski: „Pobierz kreację” oraz „Zrealizuj wysyłkę”. Klikając „Pobierz kreację” przechodzimy do karty danego programu, gdzie należy kliknąć przycisk „Pobierz kod”. Następnie wystarczy wybrać odpowiedni dla siebie format reklamy, skopiować kod oraz wstawić go w odpowiednim miejscu na stronie internetowej.
Tak. Wystarczy usunąć pobrane wcześniej kody reklamowej ze swojej strony internetowej.
Pula reklamowa daje możliwość emitowania w ramach jednego formatu kilku różnych programów reklamowych. Jeżeli na twojej stronie znajduje się Double Billboard, podpinając w to miejsce pulę reklamową w rozmiarze Double Billboard (750×200), możesz rotacyjnie wyświetlać kilka różnych programów.
Pule reklamowe mają także automatyczny system optymalizacji emisji kreacji, pod kątem osiągania najlepszych wyników finansowych.
Należy przejść do działu „Narzędzia” i wybrać pule reklamowe. Po otworzeniu zakładki dedykowanej, należy zdefiniować takie parametry jak: nazwa puli oraz jej rozmiar . Ten ostatni oznacza wielkość w pikselach, w jakiej będą emitowane reklamy na Twojej stronie. Następnie do okna „Wybrane banery” należy przenieść kreacje reklamowe, które chcemy emitować na naszej stronie.
Statystyki aktualizowane są co pełną godzinę. Pojawią się z chwilą pierwszego kliknięcia w emitowaną reklamę.
Należy wejść do „Panelu wydawcy” i kliknąć w zakładkę „Statystyki”. Następnie w ramach „Widoku” możemy wybrać „Programy” oraz zakres czasowy, dla którego chcemy zobaczyć statystyki.
Można zrobić to na dwa sposoby:
• wybrać „Widok programów” i rozwinąć program, w ramach którego była emitowana wysyłka i rozwinąć wiersz „Mailing”;
• wybrać widok wysyłek i program reklamowy.
Statystyki pul wyświetlane są w dwóch wariantach: jako zbiorcze statystyki dla całej puli – ta opcja dostępna jest w widoku „Pule reklamowe” w „Statystykach”, dodatkowo w ramach poszczególnych programów prezentowane są statystyki poszczególnych bannerów.

Daj nam siebie poznać! Im bardziej sprecyzujesz swoją bazę adresową, tym lepiej będziemy mogli dopasować treści naszych reklam do Twoich odbiorców. Wówczas wskaźnik otwarć wzrośnie i zwiększy się liczba konwersji, co z pewnością wpłynie na wzrost Twojej prowizji. Przejdź do ustawień konta i podaj nam informacje na temat Twojej bazy adresowej.

Każdemu nowemu użytkownikowi konta automatycznie przydzielona zostaje stawka CPM na poziomie 6 zł. To kwota bazowa, od której rozpoczynana jest współpraca z wydawcami. W momencie gdy otrzymamy szerszą informację na temat Twojej bazy adresowej i jej specyfiki, stawka zostanie zmieniona. Jeżeli masz pytania dotyczące stawki, skontaktuj się z nami pod adresem reklama@inis.pl. W przypadku kampanii reklamowych rozliczanych w modelu efektywnościowym (CPL, CPS), stawka jest widoczna każdorazowo przy danym mailingu.
Modele rozliczeń to sposób, w jaki naliczana jest Twoja prowizja za zrealizowanie mailingu reklamowego. Wśród dostępnych modeli w naszym systemie znajdują się:

  • CPM (ang. Cost per Mille, nazywany również CPT – ang. Cost Per Thousand) – jest to stawka, jaką otrzymasz za wysłanie mailingu reklamowego do tysiąca adresatów.
  • PPC (ang. Pay per Click ) – płatności realizowane są za kliknięcie w któryś z linków znajdujących się w mailingu reklamowym. Liczone są tylko unikalne kliknięcia.
  • Hybryda – to kombinacja różnych modeli płatności, np. płacimy stawkę CPM + dodatkowo premiujemy kliknięcia.
Minimalny próg wypłaty w naszym systemie wynosi 50 zł brutto. Oznacza to, że jeżeli na swoim koncie zgromadzisz prowizję w tej wysokości, możesz wysłać nam rachunek/fakturę, na podstawie którego dokonamy przelewu.
Tak. Będąc osobą fizyczną możesz zarabiać na wysyłaniu e-maili reklamowych. Twoje prowizje będziemy wypłacać na podstawie rachunków, które powinieneś nam wystawiać co miesiąc.
W każdym miesiącu współpracy (do 15 dnia każdego miesiąca) powinniśmy otrzymać od Ciebie fakturę/rachunek, na podstawie których możemy wypłacić zarobioną przez Ciebie w poprzednim miesiącu prowizję.
W tym celu w zakładce „Mailing reklamowy/płatności” należy odczytać kwotę, jaką zarobiłeś w poprzednim miesiącu i wprowadzić ją na rachunek/fakturę. Następnie dokument ten należy wgrać do systemu INIS, wykorzystując do tego celu dostępną opcję w zakładce „Mailing reklamowy/płatności”.
Dodatkowo, gdy płacimy Ci po raz pierwszy musimy otrzymać od Ciebie ksero następujących dokumentów: REGON/KRS i NIP. W przypadku gdy jesteś osobą fizyczną, wraz z pierwszym rachunkiem wyślij nam także ksero swojego dowodu osobistego (przód i tył) oraz następujące dokumenty:
– oświadczenie o tym, że nie prowadzisz działalności gospodarczej (wzór)
– oświadczenie, że nie jesteś zarejestrowanym płatnikiem VAT (wzór)
Fakturę wystaw na dane: INIS sp. z o.o., ul. Raciborska 35a, 44-200 Rybnik, NIP: 642-31-28-785. Pamiętaj, by faktura była wystawiona tytułem: „Wynajem powierzchni reklamowej na witrynie internetowej i w mailingach reklamowych”. Na ten adres wyślij nam Twój rachunek i wszystkie niezbędne, wymienione powyżej dokumenty.
Wpisz termin płatności: 14 dni.
Jeżeli jesteś osobą fizyczną, nie prowadzącą działalności gospodarczej musisz wystawić nam rachunek.
Tak. Jeżeli jesteś osobą fizyczną, nieprowadzącą działalności gospodarczej to na koniec każdego roku otrzymasz od nas PIT 8C, w którym wykazana zostanie cała kwota przychodów, jakie otrzymałeś w efekcie współpracy z nami. Tę kwotę będziesz musiał ująć w zeznaniu podatkowym, które składasz  każdego roku do swojego Urzędu Skarbowego. Taki sam PIT prześlemy również do Twojego Urzędu Skarbowego.
Jest to prawdopodobna kwota, jaką otrzymasz realizując daną wysyłkę reklamową. Prawdopodobieństwo wynika z faktu, że tak naprawdę dopiero po zrealizowaniu wysyłki będziemy wiedzieli, do ilu osób faktycznie dotarł mailing reklamowy, jaka była ilość kliknięć i zrealizowane cele.
W modelu CPM, rozliczanym za wysłanie e-maili do 1000 adresatów, szacowany przychód jest najbardziej zbliżonym do uzyskanego po zrealizowaniu kampanii. Jest to iloczyn stawki CPM i ilości adresów, na które dotarł mailing (czyli wysłane – zwroty). Należy pamiętać, że ostateczny przychód za realizację kampanii CPM jest liczony według następującego wzoru:
Przychód CPM = stawka CPM x ((liczba wysłanych maili – zwroty)/ 1000)
W modelu CPM przychód rozliczany jest za wysłanie e-mailingu do 1000 adresatów. Jest to iloczyn stawki CPM oraz ilości adresów, na które dotarł mailing. Po rozesłaniu mailingu, przez okres siedmiu dni, od liczby wysłanych e-maili odejmowane są automatycznie zwroty, czyli adresy, które okazały się nieprawidłowe lub nieaktywne.