BLOG

25% zamówień w internecie dzięki e-mailom

25% zamówień w internecie dzięki e-mailom

Ostatnie badanie „E-commerce pulse by Custora” z listopada 2016 roku pokazuje, że e-mail jest numerem jeden wśród kanałów (25 proc.), które napędzają sprzedaż w e-commerce, drugie miejsce zajmuje adwords (19 proc.), a trzecie afiliacja (13 proc.). Tym samym co czwarta sprzedaż jest realizowana właśnie dzięki kampaniom e-mailingowym.

E-mail sprzedaje

Dla nas jako e-mailingowej sieci reklamowej takie wyniki nie są zaskoczeniem, ponieważ na co dzień widzimy, że e-mail sprzedaje. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że kampanie e-mailingowe wykorzystują kanał, który jest używany przez wszystkich. Według ostatniego badania wykorzystania poczty elektronicznej realizowanego przez SARE tylko jeden procent respondentów nie posiada konta pocztowego, a jedna trzecia z nas posiada minimum dwa konta. Natomiast, raport Mery Meeker, Kleiner Perkins Caufield & Byers z 2016 roku pokazuje, że e-mail jest uniwersalnym kanałem dotarcia do każdej Generacji, a najczęściej wykorzystywany przez Generację Y (urodzeni w latach 1981-1999) i X (urodzeni w latach 1961-1980). Ponadto, w dobie odbierania e-maili na urządzeniach mobilnych jest to bardzo bezpośredni sposób komunikacji, wręcz intymny, ponieważ mamy dostęp do poczty praktycznie 24 godziny na dobę i to wszędzie.

Dziadek też może kupić laptopa

Kampanie e-mailingowe to nie tyko komunikacja do własnej bazy, chociaż oczywiście trzeba pamiętać o niej i traktować ją w sposób spersonalizowany, tak by budować lojalność klientów względem marki. Natomiast bardzo istotne jest powiększanie tej bazy o klientów, których w internecie są miliony.

Na początek jednak należy zadać sobie pytania: Do kogo kieruję swój przekaz reklamowy? Kim jest moja grupa docelowa? Czy znam wiek, płeć, miejsce zamieszkania potencjalnych klientów? I wreszcie czy wiem, co kupują w internecie i jakie są ich aktualne zainteresowania? Ostatnie pytanie prowadzi do tego, by poruszyć najistotniejszy aspekt kampanii e-mailingowych, czyli precyzję dotarcia.

Możemy mieć dobry produkt, kreatywne działania marketingowe, ale jeżeli nie określimy właściwie naszych odbiorców, nie dotrzemy do nich ze swoją ofertą a tym samym nie zrealizujemy skutecznej kampanii.

Właściwy dobór grupy docelowej jest możliwy dzięki szerokim możliwościom targetowania grupy docelowej obejmujące geotargetowanie, targetowanie demograficzne, przez pryzmat urządzenia odbiorcy aż po narzędzia behawioralne dzięki, którym znamy zainteresowania i intencje zakupowe potencjalnych klientów. Bo tak naprawdę naszymi klientami mogą być nie tylko matki dzieci w wieku szkolnym, ale osoby które w danym momencie kupują odzież i produkty przeznaczone dla dzieci w tym wieku. Wówczas nasza grupa docelowa powiększa się o np. dziadków, chrzestnych czy rodzeństwo. Wszystko zależy od produktu jaki oferujemy. Przykład: jeżeli reprezentujesz sklep z elektroniką a kampania realizowana jest w okresie wiosennym, Twoją grupą docelową mogą być mężczyźni i kobiety 55+, czyli dziadkowie, którzy w danym momencie poszukują w internecie tabletu bądź laptopa na komunię swojego wnuka.

Kolejną możliwością jest dotarcie do osób, które w danym momencie znajdują się na naszym sklepie internetowym i przeglądają konkretny produkt, ale nie dokonują zakupu. Wówczas możemy do takiej osoby wysłać mailing z ofertą na właśnie przeglądany przez niego produkt. Taką komunikację możemy uzupełnić także kampanią display, dzięki czemu nasz potencjalny klient ma kilka punktów styku z marką co w wielu przypadkach przedkłada się na szybszą finalizację zakupu.

E-mail nie jest celem, ale środkiem do realizacji celu.

Konkurencja w internecie jest ogromna, dlatego istotne jest to, by wykorzystywać każdą możliwą okazję do komunikacji z klientem. Oprócz standardowych e-mailingów reklamowych, przygotuj sezonowe akcje specjalne, na święta takie jak, Mikołajki, Boże Narodzenie, Wielkanoc, dni szalonych wyprzedaży, jak Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darowej Dostawy, a także sezonowe wyprzedaże kolekcji. Bądź kreatywny, bo święta nie muszą się kojarzyć ze standardową choinką bądź jajkami, a Walentynki z czerwienią czy Black Friday z czernią. Do tego testuj tematy i kreacje e-mailingowe, bo czasem niewielka zmiana może nieść ze sobą dużo lepsze efekty.

Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i narzędziami, które wzbogacą Twoje działania, jak video mailingi, dzięki którym wpłyniesz na emocje odbiorcy, albo przedstawisz ofertę w niesztampowy sposób. Wykorzystuj technologię, która pozwoli Ci zaoszczędzić budżet jak responsive email design, wtedy będziesz mieć pewność, że jedna kreacja wyświetli się właściwie na każdym urządzeniu. A także nie pozwól na pozostawianie pustych koszyków i docieraj ponownie do odbiorców, dzięki e-mail i display retargetingowi.

I na koniec pamiętaj o tym, że sklep internetowy bez sprzedaży, czyli bez właściwych działań marketingowych jest po prostu ładną witryną, a podstawą działań każdego biznesu jest generowanie zysku poprzez pozyskiwanie nowych klientów, zwiększanie liczby użytkowników, co przekłada się bezpośrednio na sprzedaż.

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt